قطار پیشرفت ـ کدخدا پالون خرتو بچسب که چپه نشی ـ فینیتو

فینیتو ـ قطار پیشرفت ـ کدخدا پالون خرتو بچسب که چپه نشی
نگاهی طنز به وضعیت ایران تحت حاکمیت آخوندها
در اساطیر و افسانه‌های قدیمی شنیده یا خوانده بودیم که برای از پای درآوردن دیو تنوره‌کش و شکستن طلسم او باید شیشهٔ عمرش را پیدا کرد و آن را به سنگ کوبید. تحقق این افسانه را اکنون در سرنوشت‌سازترین روزهای میهنمان به چشم می‌بینیم. مردم ایران پس از ۴۴سال تجربهٔ خونین این حکومت، اکنون به این کشف طلایی رسیده‌اند که برای از پادرآوردن غول بی‌شاخ و دم بنیادگرایی و استبداد دینی، باید شیشهٔ عمر آن را یافت و آن را با نیرویی برآمده از خشمی آتشفشانی بر سر صخره‌های دماوند کوبید و خرد و خمیر کرد. شیشهٔ عمر این هیولا همان اصل ضدایرانی «ولایت فقیه» است.

شعار هوشمندانهٔ «مرگ بر خامنه‌ای» یا «مرگ بر اصل ولایت فقیه» این معنا را بارز می‌کند. در سلسله قیامهای پیشین اتاق فکر استبداد هر تدبیری را به خرج می‌داد تا خامنه‌ای و اصل ولایت فقیه را از زیر ضرب قیام‌آفرینان به در ببرد و آنها را به جنگ حیدری ـ نعمتی بکشاند. باندهای رنگارنگ نظام برای به‌انحراف کشاندن خیزش‌های مردمی گاه بازی اصلاح‌طلب ـ اصول‌گرا راه می‌انداختند؛ گاه شعار «رأی من کو؟» می‌دادند. گاه می‌گفتند راه‌کار در پای صندوق رأی و در چارچوب همین نظام است. در یک‌کلام، نزدیک شدن به بیت خامنه‌ای و «عمود خیمهٔ نظام» خط قرمز آنان بود.
راه‌اندازی کارناوال‌های جنازه‌چرخانی، و نیز نمایش‌های مبتذل و رقت‌بار «میثاق با ولایت» و لنگ و لگد‌پرانی به «خواص ساکت» جلوه‌هایی از وضعیت قاراشمیش در حاکمیت است. واقعیت این است که دیگر در بر پاشنهٔ سابق نمی‌چرخد.

مطالب مرتبط
چین آباد ـ بوی الرحمن کدخدا تا چین آباد هم رفته ـ فینیتو
«ولایت فقیه»، شیشهٔ عمر دیو استبداد دینی
لطفا به اشتراک بگذارید: