تنها حکومتی که در آن خوانندگی تهدید اعدام دارد!

صدور احکام اعدام برای خوانندگان: تنها حکومتی که در آن خوانندگی تهدید اعدام دارد! ـ ۲۲دی۱۴۰۱
زدیکان سامان یاسین، خواننده رپ، که در دادگاه انقلاب به دلیل شرکت در اعتراضات به «محاربه» متهم شده است، گفتند که از دو هفته پیش اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری او ندارند.

سامان یاسین، خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران که ۱۰ مهر به دست نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد و پس از چند روز به زندان اوین تهران منتقل شد اما خانواده و نزدیکان از از دو هفته پیش و در پی انتقال او از زندان فشافویه به زندان اوین، هیچ خبری از وضعیت این خواننده ندارند.

خبرگزاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز ۷ آبان از برگزاری جلسه دادگاه شماری از معترضان بازداشت شده از جمله سامان یاسین (صیدی) خبر داد و اعلام کرد این خواننده رپ به «محاربه» متهم شده است.

در همان روز رسانه‌های حکومتی تصاویری از اعترافات اجباری این خواننده رپ منتشر کرده و اتهام او را «محاربه» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» عنوان کردند.

یکی از نزدیکان این هنرمند کُرد به شبکه حقوق بشر کردستان روز شنبه ۱۴ آبان ماه گفت: «سامان حدود دو هفته پیش در یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود از زندان فشافویه به زندان اوین خبر داد و پس از این تماس، هیچ اطلاعی از سرنوشت او نداریم.»

او تاکید کرد که مسئولان زندان اوین نیز در پی مراجعات مکرر خانواده این خواننده رپ گفته‌اند که «سامان ممنوع‌الملاقات» است.

شبکه حقوق بشر کردستان تاکید کرد که منتسب کردن اتهام «محاربه» و پخش اعترافات اجباری، نگرانی خانواده و نهادهای حقوق بشری در خصوص احتمال صدور «حکم اعدام» برای این خواننده رپ و دیگر معترضان بازداشت شده در دادگاه را در پی داشته است.
مطالب مرتبط
چرا خامنه‌ای جوانان شورشی را دو به دو اعدام می‌کند؟
زهواردررفتگی و آثار شقه در رأس و پیکرهٔ استبداد دینی
لطفا به اشتراک بگذارید: