بچه بودم با تیرکمان به خانم‌های بدحجاب می‌زدم!

از افتخارات دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ بچه بودم با تیرکمان به خانم‌های بدحجاب می‌زدم! ـ ۲۵دی۱۴۰۱
خامنه‌ای روز چهارشنبه ۱۴دی در یک دیدار برنامه‌ریزی شده برای زنان دستچین شدهٔ رژیمی، ناگزیر در تنگنای قیام، چرخشمداری تحمیلی پیشه کرد. خامنه‌ای در عین تأکید بر همسرداری و بچه‌داری به‌عنوان وظیفه اصلی زنان گفت:

سال گذشته خانم‌ها یک نامه‌یی نوشتند، اعتراض کردند که چرا روز زن را شما به مداح‌ها اختصاص دادید، خب حالا روز زن خصوصیتی ندارد، همین حول و حوش ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها درست است، اشکال واردی است و اگر زنده بودیم، در آینده هم ان‌شاءالله این جلسه را تشکیل می‌دهیم.

این جلسه یک جلسه‌ٔ زنانه‌ٔ محض و مشحون از مفاهیم برجسته و عالی بوده تا الان، تا این لحظه. صحبت‌هایی که خانمها کردند، بسیار خوب بود و حقیقتاً بنده بهره بردم.

پیشنهادهایی بود، ان‌شاءالله بتوانند راه‌حلی برای آن پیشنهادها پیدا کنند. شاید بعضی از این مطالب مرتبط بشود به شورای انقلاب فرهنگی، مثلاً در آنجا باید مطرح بشود یا هر جای دیگری. به‌خصوص این موضوع به‌کارگیری زنان فرزانه‌ٔ ما، کارآمد ما، مجرب ما، دانشمند و عاقل و فهمیده‌ٔ ما در رده‌های گوناگون تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور، این مطلب مهمی است. البته ذهن بنده مشغول است به این قضیه. باید یک راهی برایش پیدا کنیم. باید یک مسیری ان‌شاءالله پیدا کنیم ببینیم چه کار می‌شود کرد.

در مسأله‌ٔ زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست. یک وقتی سال‌ها پیش در دانشگاه دانشجوها از من پرسیدند شما در فلان قضیه چه دفاعی از خودتان دارید؟ گفتم من دفاعی ندارم، من هجومی دارم. در قضیه‌ٔ زن این‌جوری است، دنیا مقصر است،

توی این قضایای اخیر، خب دیدید دیگه علیه حجاب و این‌ها، خیلی کار شد کی ایستادگی کرد در مقابل این تلاش‌ها و فراخوانها. این‌ها امیدشون این بود که همین‌هایی که حالا نیمه‌کاره حجاب نیمه‌کاره دارند کشف حجاب کنند. نکردند. یعنی زدند توی دهن او تبلیغ‌کننده و فراخوان فرستنده.

اینی که دوستان گفتند خانمها، یک عده‌یی گفتند چند نفر از این خانمها به‌کار گرفته نمیشند ازشون استفاده عملی از تصمیم‌سازیها و تصمیم‌گیریها نمیشه بله این یک عیبه در این تردیدی نیست. باید برطرف بشه این عیب، اما وجود این همه زن فهمیده، فرزانه، دانشمند، محقق، صاحب‌نظر، نویسنده، این کتابهایی که در شرح حال شهدا و زنان شهدا و خانواده‌های شهداست میارند پیش من، واقعاً من لذت می‌برم، غالباً نویسنده‌های این‌ها زنها هستند، خانمها هستند. از مردها جلوتر رفتند چه قلمهایی، چه نگارشهایی. شعرای زن، شعرای خیلی خوب. همین شعری که این خانم مجری خوندند شعری خیلی خوبی بود که ما خودشون هم و این‌ها.


مطالب مرتبط
حمید نوری تلاش کرد دادگاه را بهم بریزد!
چرخشمداری تحمیلی و مضحک خامنه‌ای در تنگنای قیام در برابر حجاب اجباری
لطفا به اشتراک بگذارید: