مردم سالاری: چرا زمستان سخت به جای اروپا به ایران تحمیل شد؟

چرا زمستان سخت به جای اروپا به ایران تحمیل شد؟ ـ مردم سالاری
بحران ناشی از کمبود گاز، بخش اعظم کشور را به‌تعطیلی و فلج کشانده است. ادارات، مراکز آموزشی و اغلب صنایع در ۲۰استان کشور از جمله تهران رسماً به‌حالت تعطیل درآمده‌اند. استان خراسان رضوی و کلان‌شهر مشهد از روز ۲۰دی تعطیل است و به‌نظر می‌رسد این تعطیلی چند روز دیگر ادامه داشته باشد. برخی استانها اعلام کرده‌اند که تعطیلی امروز (یکشنبه ـ ۲۵دی) نیز ادامه خواهد داشت. تعطیلی شامل ضروری‌ترین نیازهای مردم هم شده است. از جمله بسیاری از نانوایی‌ها تعطیل شده‌اند یا در ساعات محدودی از روز پخت می‌کنند و مردم برای تأمین نان مصرفی خود ناچارند در سرمای زیرصفر ساعتها در صف بایستند.

رژیم اعتراف می‌کند که ۵استان کشور با افت فشار گاز مواجه هستند (تلویزیون رژیم ـ ۲۳دی)، اما گزارشها حاکی از آن است که دامنهٔ بحران کمبود گاز تقریباً سراسری است. حتی در مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، مردم در سرمای شدید هوا ساعتها در نوبت خرید کپسول گاز می‌ایستند.

رژیم آخوندی طبق معمول مردم و مصرف زیاد را عامل بحران کنونی قلمداد می‌کند و مقام‌های رژیم در همین رابطه به‌مردم توصیه می‌کنند که لباس گرم بپوشند، وسایل گرمایشی را ۶ساعت در روز خاموش کنند، دمای خانه را از ۱۸درجه سانتیگراد بالاتر نبرند و فقط یک اتاق را در هر خانه گرم نگه دارند. رژیم علاوه بر این توصیه‌ها، کوشیده است این شرایط را به‌عنوان فرصتی برای غارتگری غنیمت بشمرد و در همین رابطه قیمت گاز «مشترکین پرمصرف» را به‌طور پلکانی۳۰ تا ۵۰درصد افزایش داده است.
علت دیگری که برای بحران کنونی عنوان می‌شود، شدت برودت غیرقابل پیش‌بینی زمستان امسال و «غافلگیری مسئولان» است.

مطالب مرتبط
مردم سالاری: ابهام درباره چگونگی انتشار علنی گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه…؛رسوایی دیگری از حکومت اعدام و غارت خامنه ای!
بحران گاز و خشم انفجاری مردم
لطفا به اشتراک بگذارید: