عدالت در دستگاه آخوندی

بریدن سر زن جوان در اهواز: ۸سال حبس، برداشتن روسری: ۱۰سال حبس، بستن جاده حین قیام: اعدام ـ عدالت در دستگاه آخوندی ـ ۴بهمن۱۴۰۱
در ۱۶بهمن ۱۴۰۰ یک قتل فجیع در اهواز رخ داد که خبر آن شبکه‌های اجتماعی را درنوردید و افکار عمومی را تکان داد.

مونا (غزل) حیدری، کودک همسری که در سن ۱۵سالگی مجبور به ازدواج با پسر عمویش شده بود، به جرم فرار از جهنم این زندگی تحمیلی، توسط شوهر و به کمک برادر شوهرش سر بریده شد. قاتل با خونسردی تمام پیکر او را در منطقه‌یی از اهواز رها کرد و سر بریدهٔ او را با قمهٔ خونچکان در دست گرفت و در میدان کسمایی چرخاند تا «غیرت مردانگی»! خود را اثبات کند.

مردم ایران به‌اعتراف روزنامهٔ آسیا (۱۹بهمن ۱۴۰۰) از دیدن این اتفاق در شوک فرو رفتند و برخی از کسبه به مدت سه‌روز نه می‌توانستند بخوابند و نه حتی غذا بخورند».

محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، در همان زمان علت را نه قوانین زن‌ستیزانهٔ خلافت دینی، بلکه «فضای مجازی» دانست که همسر مقتول را «تحریک»! کرده است.

«علت بریدن شدن سر زن اهوازی توسط همسر خویش، همین فضای مجازی است که باعث تحریک شدن همسر زن بود» (دنیای اقتصاد. ۲۱بهمن ۱۴۰۰).

این اولین و آخرین جنایت فجیع نبوده و نیست که در این حکومت با پوش فریبکارانه و توجیه‌گرانهٔ «قتل‌های ناموسی» اتفاق می‌افتد. در این مورد خاص، خلافت زن‌ستیز دینی نشان داده است که نسبت به قاتل و قاتلان بسیار گذشت دارد و جنایت آنان را در خفا و علن قدر می‌شناسد.

در حالی که افکار عمومی [با گذشت نزدیک به یک سال]، هنوز از شوک این جنایت بیرون نیامده بود، سخنگوی قضاییهٔ آخوندی سرانجام حکم قاتل را اعلام کرد:

«اولیای دم متوفی گذشت کردند و از لحاظ جنبه‌خصوصی پرونده خاتمه یافته است... در جنبه عمومی این پرونده، متهم ردیف اول به تحمل ۷.۵ سال حبس تعزیری و از حیث جنبه عمومی ایراد ضرب و شتم عمدی به تحمل ۸ماه حبس تعزیری محکوم شده است» (خبرگزاری فارس. ۲۸دی ۱۴۰۱).



اعلام این حکم در روزهایی از قیام سراسری صورت گرفت که شهید قیام، محسن شکاری فقط به جرم بستن خیابان ستارخان، به محاربه و اعدام محکوم شد و حکم بیدرنگ در مورد او به اجرا درآمد. آخوندهای دین‌فروش برای اثبات محاربهٔ او مدعی شدند که در خیابان وحشت آفریده است اما چرخاندن یک سر بریده با قمهٔ خونچکان و فرو بردن جامعه در شوک از دیدگاه آنان محاربه محسوب نمی‌شود؛ زیرا اولی براندازی نظام را نشانه رفته است؛ دومی نشان از قوانین زن‌ستیزانه بر پیشانی دارد و یک آکت داعش‌پسند است.


مطالب مرتبط
چه کسانی شازده رو باد می‌کنن؟
نمونه‌یی از عدالت قضایی در نظام زن‌ستیزان
لطفا به اشتراک بگذارید: