توسعه ایرانی: ابراز رضایت رئیس جمهور از اوضاع اقتصادی کشور!

ابراز رضایت رئیس جمهور از اوضاع اقتصادی کشور ـ توسعه ایرانی
روز یکشنبه دوم بهمن، رئیسی جلاد لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ را به‌مجلس ارتجاع ارائه داد و اعضای مجلس نیز کلیات آن را تصویب کردند. رئیسی در سخنرانی خود دربارهٔ بودجه، چنان دروغهای شاخدار و وقیحانه‌یی گفت که حتی با تمسخر اعضای مجلس فرمایشی مواجه شد که ادعاهای او را «غیرواقعی و نادرست» خواندند.

بنا‌به‌ادعای رئیسی، همهٔ شاخصهای بودجه رشد مثبت نشان می‌دهد: رشد اقتصادی ۴درصد، رشد تجهیزات ابزار تولید ۵درصد، ارزش افزودهٔ بخش صنعت ۷درصد، تجارت ۱۷درصد، ارزش صادرات غیرنفتی ۱۹درصد، شرکتهای دانش‌بنیان ۷۰درصد و...

در مورد شاخصهایی هم‌چون تورم و بیکاری، رئیسی ادعای کاهش کرد. او از کاهش ۱۹واحدی نرخ تورم حرف زد، در حالی که طبق گزارش مرکز آمار رژیم، نرخ تورم در آذر ماه۱۴۰۱برای خانواده‌ها به‌۴۵درصد رسیده که یک درصد نسبت به‌ماه قبل افزایش نشان می‌دهد (روزنامهٔ حکومتی شرق ـ ۲۷دی). تازه برخی در رژیم پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل کسری شدید بودجه، تورم به ۶۰درصد و شاید هم بیشتر برسد (موسوی لارگانی ـ سایت حکومتی شفقنا ـ ۳بهمن).

رئیسی هم‌چنین از کاهش نرخ بیکاری حرف زد و ادعا کرد که یک میلیون شغل ایجاد کرده است. او هم‌چنین ادعای عدم استقراض از بانک مرکزی را تکرار کرد و حتی مدعی شد، بودجه‌یی که ارائه کرده کسری ندارد: «ما تمام تلاشمان آن است که مغایرتی بین درآمدها و هزینه‌ها نباشد، هم امسال این بوده، هم برای سال۱۴۰۲ این است». این در حالی است که «طبق بررسی‌ها، لایحه بودجه ۵۰۰هزار میلیارد تومان کسری دارد که می‌تواند تا دو برابر هم افزایش پیدا کند» (همان منبع)

وقتی رئیسی دروغی به‌این بزرگی می‌گوید و عدد ۵۰۰هزار میلیارد تومان کسری را به این راحتی قورت می‌دهد، می‌توان بقیهٔ ادعاهای او را هم با این محک سنجید. با این حال بد نیست به‌اظهارات بعضی اعضای مجلس در همان جلسهٔ روز یکشنبه نگاهی بیاندازیم تا ابعاد دروغ و دغل این جلاد ۶کلاسه از زبان هم‌باندی‌هایش روشن‌تر شود
مطالب مرتبط
توسعه ایرانی: کجای دنیا از اعدام خوشحال می‌شوند و تبریک می‌گویند؟
بودجهٔ ۱۴۰۲؛ بودجهٔ فقر و غارت و سرکوب
لطفا به اشتراک بگذارید: