آرمان امروز: مسئولان در زلزله بعد جبران میکنند!..؛ وقاحت فرماندار خوی

مسئولان در زلزله بعد جبران میکنند!..؛ وقاحت فرماندار خوی ـ آرمان امروز
۸روز پس از زلزله‌یی که شنبه‌شب ۸بهمن، شهرستان خوی و روستاهای اطراف آن را تکان داد، رئیسی جلاد روز یکشنبه ۱۶بهمن «بدون اطلاع قبلی» (به قول دستگاه تبلیغاتی رژیم) به‌خوی رفت و از برخی نقاط و محل اسکان موقت زلزله‌زدگان بازدید کرد و چند ساعت بعد به تهران برگشت.

رئیسی در خوی و جلو دوربین تلویزیون رژیم، قبل از هر چیز از سپاه و بسیج تشکر کرد و گفت: «همه‌تان زحمت کشیدید، استانداری، فرمانداری، تمام تلاش‌شان را دارند می‌کنند» وی سپس افزود: «۱۰درصد خانه‌ها آسیب دیده‌اند... (مسئولان) باید نگاه کنند ببینند کدام خانه امکان زندگی در آن هست و کدام خانه امکان زندگی در آن نیست» (تلویزیون رژیم ـ ۱۶بهمن).

رئیسی در دیدار از اردوگاه اسکان اضطراری زلزله‌زدگان نیز، ضمن بیان این‌که «دولت همهٔ توان خود را برای حل مشکلات مردم زلزله‌زده به‌کار گرفته»، خواستار «صبوری مردم» شد.

آخوند رئیسی در این سفر حتی نتوانست یک وعدهٔ حداقلی مشخص بدهد؛ مثلاً این‌که تا کی به‌هر خانوار زلزله‌زده یک چادر برای اسکان موقت داده می‌شود، چرا که پس از یک هفته از وقوع زلزله، به‌هر ۳ تا ۴خانواده فقط یک چادر داده‌اند و از آنجا که همهٔ افراد این خانواده‌ها زیر چادر جا نمی‌شوند، بسیاری از آنها، در دمای ۷، ۸درجه زیر صفر، زیر آسمان باز شب را به‌صبح می‌رسانند و از حداقل غذا هم محرومند.

اگر حتی لحظه‌یی حرف مفت رئیسی را که مدعی است «دولت همهٔ توان خود را به‌کار گرفته»، جدی بگیریم، نتیجه قطعی این می‌شود که دولت جلاد شش کلاسه، کمترین کارآیی هم ندارد. البته تصویر واقعی‌تر این فاجعه را با شنیدن اظهارات هموطنان زلزله‌زده که حتی در رسانه‌های حکومتی هم منعکس شده، می‌توان به‌دست آورد. این هموطنان از جمله گفته‌اند:

«ما چادر نداریم. ما توی آب و گل‌مانده‌ایم، در این چند روز هیچ‌کس نیامده از ما بپرسد مشکل شما چیست؟».
«این‌جا مسئولی نیست. آمده‌اند، اما سرک کشیده و رفته‌اند. قول‌هایی داده‌اند و رفته‌اند پی کارشان».
«چرا جلو ماشینهای مردم را که برای کمک می‌آیند می‌گیری؟! مال پدرت که نیست!»
«می‌گویند همه چیز درست است، همه چیز دروغ است! دروغ است! رسیدگی نمی‌کنند! کلاً دروغ می‌گویند».

مطالب مرتبط
آرمان امروز: نان خوری اضافه ممنوع!‍…؛طرح رصد مصرف کنندگان، ترفند ننگین نظام ولایت برای گران کردن اصلی ترین غذای مردم ایران
خوی؛ ۸روز پس از زلزله!
لطفا به اشتراک بگذارید: