بستن تنگه هرمز ـ ماجراجویی جدید کدخدا ـ فینیتو

فینیتو ـ بستن تنگه هرمز ـ ماجراجویی جدید کدخدا
نگاهی طنز به وضعیت ایران تحت حاکمیت آخوندها
حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای پیرامون آزادی پولهای بلوکه شده رژیم در ازای آزادی سه تن از گروگانهای زندانی در ایران در یک وارونه‌گویی به ضعف و درماندگی نظام در تعادل کنونی به تهدیدات تروریستی و منطقه‌ای روی آورد.

وی در یادداشتی نوشت: گزارشهای جسته و گریخته و برخی از شواهد حکایت از آن دارند که قرار است طلب ۷میلیارد دلاری ما از کره جنوبی در مقابل آزادی سه تن از جاسوسان کهنه‌کار که به‌طور مشترک در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسراییل بوده‌اند، به ایران پرداخت شود!
به بیان دیگر، کره‌جنوبی به بهانه تحریم‌های آمریکا ۷میلیارد دلار از دارایی‌های ما را که در ازای فروش نفت به آن کشور بوده است در بانک‌های خود بلوکه کرده و مثلث آمریکا و انگلیس و اسراییل برای این‌که پول خودمان را به خودمان پس بدهند، آزادی سه جاسوس را به‌عنوان جایزه مطالبه می‌کنند!...
در پاسخ به این پرسش که چرا باید به این معامله خسارت‌بار تن بدهیم؟! نیاز کشور به دارایی بلوکه شده را پیش می‌کشند! که ظاهراً نگاهی برخاسته از خیرخواهی است ولی این روند، دندان طمع دشمنان را برای باج‌خواهی تیزتر می‌کند. .
وی سپس به شاخ و شانه کشیدنهای تهدیدات منطقه‌ای نظام مبنی بر بستن تنگه روی آورد و افزود: در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه‌هرمز را به روی تمامی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی ببندد و دلیلی ندارد که کشورهای متخاصم از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند.
چرا باید کشورهایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عملیاتی و اجرا می‌کنند، از عواقب این اقدام غیرقانونی و پلشت خود در امان باشند؟! مثلاً چرا باید کشوری مانند کره جنوبی ۷میلیارد دلار دارایی ایران را مسدود کرده و از پرداخت آن تنها به این علت که آمریکا موافق نیست، خودداری کند؟! این کار کره جنوبی با راهزنی دریایی چه فرقی دارد؟! و در حالی که ایران اسلامی از اهرم‌های قدرتمندی برای مقابله برخوردار است، چرا باید به این زورگویی‌ها تن بدهیم؟!
... اگر قرار است از صدور نفت خود محروم باشیم، دلیلی ندارد که صدور نفت برای سایر کشورها امکان‌پذیر باشد.
مطالب مرتبط
جلسه زنان تأثیرگذار ـ حقوق زنان به‌سبک کدخدا ـ فینیتو
افاضات یک ژنرال کاریکاتوری!
لطفا به اشتراک بگذارید: