حراج ثروتهای میهن در پکن: چینیها ۲۱گلوله توپ برای رئیسی شلیک کردن!

چینیها ۲۱گلوله توپ برای رئیسی شلیک کردن! ـ حراج ثروتهای میهن در پکن ـ ۲۸بهمن۱۴۰۱
ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه برای یک سفر سه روزه وارد چین شد. این سفر با دعوت رسمی شی جین پینگ رئیس جمهور چین صورت گرفته است.

به گزارش منابع خبری ایران، رئیس جمهوری چین در محل کنگره ملی خلق چین از هیئت ایرانی استقبال رسمی به عمل آورد. براساس این گزارش، بلافاصله پس از این مراسم، مذاکرات هیئت‌های دو طرف آغاز شد.

ابراهیم رئیسی علاوه بر رئیس جمهوری، به طور جداگانه با نخست وزیر و رئیس کنگره ملی خلق نیز دیدار و گفتگو کرد. مجمع ملی خلق نقش پارلمان چین را دارد.

خبرگزاری ایرنا گفته است که پس از دبدار هیئت‌های دو طرف، بیست سند همکاری بین دو طرف امضا شده است. پیشتر مقامات ایران گفته بودند هدف اصلی این سفر مذاکره درباره تسریع روند اجرای توافقنامه ۲۵ ساله بین دو کشور است که محتوای آن فاش نشده است.

عقد این توافقنامه محرمانه با تردیدهایی در مورد احتمال مغایرت امتیازات واگذار شده به چین با منافع ملی ایران همراه بوده است.

شماری مقام‌های بلند پایه رژیک از جمله رئیس بانک مرکزی و وزرای تجارت، اقتصاد و نفت رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رسانه‌های حکومتین از جمله تسنیم گزارش داده‌اند که پس از مذاکرات مشترک و ملاقات خصوصی، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

سخنگوی دولت ایران در مورد سفر ابراهیم رئیسی به چین گفته است که «این سفر پس از بیست سال از سفر رئیس جمهور چین به ایران، به دعوت رسمی رئیس جمهور چین برگزار شده است و محوریت اصلی سفر اجرایی کردن توافق ۲۵ ساله راهبردی ایران و چین با تمرکز با مسائل اقتصادی است».


مطالب مرتبط
در بازار آلترناتیوسازی پوشالی عرضه شد: اولین اتوبوس مجانی در جهان!
پیشروی خط آتش و آزادی
لطفا به اشتراک بگذارید: