همه ایران متحد علیه شیخ و شاه: مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر

مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر ـ همه ایران متحد علیه شیخ و شاه ـ ۱۶اسفند۱۴۰۱
روز جمعه ۱۲اسفند در صد و شصت ونهمین روز قیام، بار دیگر هموطنان دلیر و آگاه بلوچ در خیابانهای زاهدان، در صفوفی انبوه و فشرده و مصمم و متحد، خروش «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه، چه رهبر» را طنین‌انداز کردند و بر عزم مردم ایران برای نفی شاه و شیخ و رهایی ایران از هر گونه دیکتاتوری و وابستگی و برپایی یک جمهوری دموکراتیک و آزاد و مستقل تأکید کردند.

مزدوران سرکوبگر خامنه‌ای، بیشتر و وحشیانه‌تر از هفته‌های پیش تلاش کردند با اعزام گله‌های مزدوران موتوری و پیاده، مسجد مکی را محاصره کنند و با ایجاد راهبندان و تفتیش بدنی نمازگزاران و ضرب و شتم آنها و حتی با شلیک گاز اشک‌آور، مانع برگزاری نماز و تظاهرات مردم شوند؛ اما در برابر عزم و پایداری و رزمندگی هموطنان بلوچ شکست خوردند.

از روز جمعه ۸مهر ماه گذشته که پاسداران آدمکش خامنه‌ای قیام مردم زاهدان را با نهایت سبعیت به‌رگبار بستند و بیش از یکصدتن، از جمله چند کودک، را کشتار کردند، هموطنان بلوچ در جمعهٔ هر هفته، در دادخواهی خون شهیدان این قتل‌عام، به‌میدان آمده‌اند و با شعارهایی هم‌چون «می‌کشم، می‌کشم، آن‌که برادرم کشت» و «قسم به‌خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان» با شهیدان سرفرازشان برای ادامهٔ راه آنها، پیمان بسته‌اند.

قیام مردم زاهدان در روز جمعه ۱۲اسفند، از دو جنبه میدانی و سیاسی، یک پیروزی درخشان است و معنای مهمی دارد.

نخست از جنبهٔ میدانی، چند روز پیش (۸ اسفند) پاسدار جنایتکار رادان، فرمانده کل انتظامی رژیم به‌زاهدان رفت و ضمن اعلام برکناری پاسدار قنبری سرکردهٔ انتظامی استان سیستان و بلوچستان که اعتراف آشکاری به‌شکست اقدامات سرکوبگرانهٔ رژیم در این خطه است، پاسدار جنایتکار دیگری به‌نام جلیلیان را به‌جای او گماشت. پاسدار رادان برای مردم دلاور بلوچ هم خط و نشان کشید که: «در بحث امنیت قطعاً با کسی تعارف نداریم و به‌هیچ کس اجازه نمی‌دهیم از این خط قرمز ما عبور کند» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ـ ۸اسفند). رادان افزود: «توصیه اصلی ما به‌فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان قاطعیت هر چه تمامتر با مخلان امنیت است».

سرکردهٔ جدید نیز عملاً آنچه در توان داشت را به‌کار گرفت تا در این نخستین آزمون، مانع تجمع و تظاهرات مردم شود. اما این مردم دلیر بلوچ بودند که توی دهان او و خامنه‌ای ضحاک و سرکردهٔ کل نیروی سرکوبگر انتظامی زدند.

اما مهمتر از این، در عرصهٔ سیاسی نیز، طی روزهای اخیر، رژیم با ترفندها و عوامل ساواکی ـ سپاهی و بازی با کارت بچهٔ شاه، به‌قیام و انقلاب دموکراتیک نوین در ایران و اهداف آن برای نیل به‌دموکراسی و حاکمیت جمهور مردم ضربه بزند. اما هموطنان دلاور بلوچ با شعارها و پلاکاردهای «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر» این توطئه‌ها و ترفندهای رسوا را با تأکید بر عزم جزم مردم ستمدیدهٔ ایران برای از ریشه برکندن هر گونه ستمگری و دیکتاتوری چه از نوع شاهی و چه از نوع شیخی، درهم شکستند.


مطالب مرتبط
۸مارس روز جهانی زن
خروش «مرگ بر ستمگر...» در قیام زاهدان
لطفا به اشتراک بگذارید: