نمایشگاه فناوری ـ اختراعات پوچ و نوآوریهای مشکوک در فینیتو

اختراعات پوچ و نوآوریهای مشکوک در فینیتو ـ نمایشگاه فناوری
نگاهی طنز به وضعیت ایران تحت حاکمیت آخوندها
در قرن بیستم واژه «بحران» کاربرد بسیاری پیدا کرده بود. در ابتدا زبان‌شناسان در بکار بردن آن برای هر مشکلی احتیاط می‌کردند اما «بحران»ها از آنها اجازه نمی‌گرفتند. «جان مورس» مدیر فرهنگ لغت «و بستر» به رویترز گفته بود: «بیشترین کلیک‌ها روی واژه بحران است. این کلمه به مرکز توجه مردم بدل شده است».

در قرن بیست و یکم توجهات از حالت بحران به سقوط و فروپاشی کشیده شده است. اگر بخواهیم مثالی از حکومتی بزنیم که از ابر بحرانها هم عبور کرده است و به پرتگاه سقوط رسیده باشد، نامش «نظام ولایت فقیه» حاکم بر ایران است. واژه‌ای که از فرهنگ کامپیوتری در این امر کمک کننده است، «کلاپس سیستم» SystemCollapse یعنی فروپاشی نظام است که خود از علوم پزشکی گرفته شده است. «کلاپس کاردیوواسکولار همانی است که موجب مرگ ناگهانی بیمار می‌شود» (سایت پزشکان بدون مرز)

مدتهاست که رژیم آخوندی در همه ارکان و حوزه‌هایی که در آن دخالت کرده است، به همین حالت مرگ رسیده است تا آنجا که کارگزارانش حتی در حوزه حمل و نقل هم از این تعابیر استفاده می‌کنند:

«واقعیت این است که سیستم حمل ونقل عمومی تهران در آستانه کلاپس و فروپاشی است» (محسن هاشمی پسر رفسنجانی شرق۱۲مهر۱۳۹۹)

این حالت البته یک‌شبه به‌وجود نیامده است بلکه نتیجه و پیآمد یک مقاومت ۴۳ساله در برابر نظامی است که ۴۳سال ذره ذره، جسم و روح و روان مردم ایران را جویده و خرد و داغان کرده است. رژیمی که مثل آب خوردن آدم می‌کشد و آنها را سلاخی می‌کند. از اقتصاد، تنها چپاول ثروت و سرمایه‌های کشور و به فقر و فلاکت کشاندن مردم را می‌فهمد و از فرهنگ هم، خرافه‌ها و ضدیت با علم و هنر را درک می‌کند.


مطالب مرتبط
مولدسازی ـ کدخدا و حراج اموال فینیتو
کلاپس سیستم؛ «رویداد» یا «رخداد» ؟
لطفا به اشتراک بگذارید: