کامنت ـ عهده‌های خنده‌دار رئیسی و راهیان پیشرفت نورانی

عهده‌های خنده‌دار رئیسی و راهیان پیشرفت نورانی ـ کامنت
نباید شک داشت که نظام قانونمند تغییر اجتماعی و منطق مبارزه و انقلاب تأثیر خودش را داشته باشد و جامعه جوشان ایران نیز پس از دهه‌ها فراز و نشیب به قیام دموکراتیکی بالغ شود که با گامهای سنگین و استوار در ماه ششم خودش هم‌چنان رو به پیش باشد و هر روز در اعتراضی و در شهری زبانه بکشد. کشتارها و دستگیریهای گسترده هم نتوانسته جوانان قیام‌آفرین و مردم ناراضی را مرعوب و ساکت کند و نیروهای سرکوبگر رژیم از خاموش کردن جسارت و شورشگری مبارزان کف خیابان عاجز شده‌اند.

در چنین شرایطی اما کماکان پاسخ خامنه‌ای و رئیس‌جمهور جلادش به مطالبات مردم، دزدیدن از سفره‌ها و دست کردن در جیب مردم است. به‌خاطر کسری بودجه به فروش دارایی‌های دولتی روی آورده‌اند و بسیج سرکوبگر را هم در این وانفسای بی‌پولی از کلیه مالیاتها معاف کرده‌اند و کار دشمنی با مردم ایران را به تجاوز «بیولوژیک» به نوباوگان و دانش‌آموزان رسانده‌اند. این آخری البته جنایتی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت و بنابراین عجیب نیست که حتی در باند خود خامنه‌ای هم امثال «محمدرضا باهنر، مصباحی‌مقدم، مسعود ده‌نمکی، سبحانی و...» تنها راه چاره را کنار گذاشتن رئیسی ببینند و «تنها در یک روز افرادی مانند عباس سلیمی‌نمین، مصباحی‌مقدم، کاظم دلخوش و... با صراحت از دولت رئیسی انتقاد» کنند و این احتمال را بدهند که «ممکن است کل دولت زیر سؤال برود و سقوط کند» (اعتماد، ۱۰اسفند)

در همین تاریخ سایت حکومتی انصاف نیوز هم در مطلبی با عنوان «یاران از رئیسی عبور کرده‌اند» با اشاره به عبور رئیس مجلس خامنه‌ای از پروژهٔ رئیسی نوشت:

«لیدر اصلی این طیف در داخل و خارج از مجلس، محمدباقر قالیباف است که بعد از تقابلی که بر سر حضور در انتخابات سال۱۴۰۰ و ماجرای سیسمونی‌گیت با طرفداران رئیسی داشت، منتظر فرصتی ماند تا در موعد مقرر با طرفداران رئیسی تسویه‌حساب کند».


مطالب مرتبط
کامنت ـ نگاهی متفاوت به خبرهای درون رژیم
پایان پروژهٔ رئیسی یا پایان نظام؟

لطفا به اشتراک بگذارید: