طنز عروسکی آقاجون اینا ـ بالا رفتن تورم و مهار تولید

بالا رفتن تورم و مهار تولید ـ طنز عروسکی آقاجون اینا

تیغ زهرآگین گرانی رئیسی فراتر از سکه و طلا به نان و مسکن هم زد؛ پس از «افزایش ۱۵۰درصدی اجاره‌بها» و این‌که «برای دریافت وام، مستاجران باید از هفت‌خوان رستم» بگذرند (ایلنا-۱۱ اردیبهشت)، اکنون حتی «اجارهٔ کانکس هم سر به‌فلک کشید» و «کار و زندگی در یک اتاقک ۲۰متری» که «مردم به‌دلیل کاهش قدرت خرید و ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها مجبورند در این اتاقک‌ها» زندگی کنند نیز ناممکن شد (تجارت نیوز-۱۱ اردیبهشت). زمزمه‌های گرانی آخرین بازماندهٔ سفره‌ها هم شنیده شد و باز هم تیترهای شوم آیا «نان گران می‌شود؟» درج شد. رئیس اتحادیهٔ حکومتی نانوایان سنتی تهران هم گفت: «قیمت نان سنتی باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند که این موضوع در حال بررسی بوده و تا پایان اردیبهشت تصمیم‌گیری و نهایی می‌شود».

البته تکرار نقشهٔ کهنهٔ گران کردن دوبارهٔ دلار جهت تأمین «کسری بودجهٔ دولت» از جیب مردم (اسکناس-۱۱ اردیبهشت) توسط رئیسی آن‌قدر رسوا شده که از درون نظام هم نسبت به‌پیامدهای انفجاری جامعه‌یی عاصی به‌تنگ آمده، به‌وحشت افتاده‌اند. از این رو با اشاره به‌ادعاهای رئیسی اذعان می‌کنند «تیم جراحی اقتصادی» رئیسی در حال «شرحه شرحه کردن و شکافتن تمامی درزهای بدن رو به احتضار» اقتصاد کشور است (شرق-۱۱ اردیبهشت).

این همان «شیرینی سال» خامنه‌ای است که قرار بود با یکدست شدن نظام زمینه‌های قیام را کاهش دهد. اما این بزرگترین پروژهٔ خامنه‌ای چنان شکست خورد که اکنون خود به‌تولید کنندهٔ عوامل متعدد قیام تبدیل شده است

مطالب مرتبط

طنز عروسکی آقاجون اینا ـ دست فروشی خسرو

بریدن «بند ناف دلار» توسط رئیسی!
لطفا به اشتراک بگذارید: