همشهری: یادگارهای نمایشگاه کتاب؛..خامنه‌ای و سرنوشت دیکتاتورها!

یادگارهای نمایشگاه کتاب؛..خامنه ای و سرنوشت دیکتاتورها ـ همشهری

به گزارش شبکه شرق،  خامنه‌ای ولی‌فقیه نظام صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مصلای خمینی از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری حکومتی تسنیم، خامنه‌ای در این بازدید ضمن گفتگو با ناشران و فعالان عرصه کتاب و قلم، در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و بین‌المللی از سال ۱۳۶۶در زمان ریاست‌جمهوری خامنه‌ای آغاز شده است و پس از آن در اکثر سال‌های برگزاری، او در نمایشگاه کتاب حضور یافته‌اند‌. بازدید خامنه‌ای از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، پس از سه سال و باتوجه به پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در پنجمین روز برگزاری این نمایشگاه انجام شد.

خامنه‌ای در حاشیه این بازدید گفت: برای جذب کودکان و نوجوانان هرچقدر می‌توانید از لحاظ کمیت و کیفیت کار کنید. هنوز داستان‌های خارجی مربوط به کودک غلبه دارد که عیب بزرگی است.

خامنه‌ای افزود: باوجود مشکلات در عرصه نشر، تعداد عناوین کتاب‌های چاپ شده بالا است اما در عین حال شمارگان چاپ کتاب نسبتا پایین است.
خامنه‌ای، کتاب را موضوع مهمی خواندند و تاکید کرد: فرهنگ سازی کشور همواره احتیاج به کتاب دارد و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان درجایگاه بسیار والای خود قرار دارد.
او تولید کارهای هنری و رسانه‌ای خوب را نیازمند کتاب و مطالعه دانستند و گفت: من همواره مردم و به‌خصوص جوانان را به خواندن کتاب توصیه می‌کنم اما امروز تاکید ویژه‌ای بر لزوم کتابخوانی و مطالعه برنامه سازان رسانه‌ای، فعالان در عرصه هنری و هنرهای نمایشی و اهالی مطبوعات دارم.

مطالب مرتبط

همشهری : خامنه‌ای؛ برای پاسداشت افتخار ملی ، منتظر واکسن ایرانی ماندم !

«دیونیزوس» عمامه‌دار و فوبیای سرنگونی
لطفا به اشتراک بگذارید: