پیک شادی کامل ـ ۲۸اردیبهشت۱۴۰۲

۲۸اردیبهشت۱۴۰۲ ـ پیک شادی کامل

رئیسی هم‌زمان با شعار یک میلیون مسکن، تخریب خانه‌های زحمتکشان را در حاشیه شهرها شروع کرد و آخرین برگ جلاد، قبل از تخریب سرپناه مردم فقیر چابهار و سراوان تماشایی‌ست:

 

«دولت‌های گذشته باید یک میلیون مسکن را ایجاد می‌کردند اگر می‌کردند ما امروز بحران مسکن نمی‌داشتیم» (رئیسی ـ ۸اردیبهشت در شادگان).

وقاحت تماشایی رئیسی در پرتاب توپ بحران مسکن به زمین دولتهای گذشته، در حالی است که یک ماه و نیم پیش‌تر، سازمان نظام مهندسی همین رژیم درباره یک نمونه از کارکردهای دولت رئیسی اعلام کرد، در سال۱۴۰۲ هزینهٔ ساخت مسکن در ایران افزایشی چشمگیر خواهد داشت. بر اساس این گزارش، رژیم آخوندی قیمت ساخت هر متر زیربنای ساختمان را در سال۱۴۰۲دست کم ۱۵۸درصد افزایش می‌دهد (تجارت نیوز ـ ۲۴اسفند ۱۴۰۱).

بر اساس تخمین سازمان نظام مهندسی قیمت ساخت هر متر مربع ساختمانهای یک طبقه و دو طبقه از ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان در سال۱۴۰۱ به ۹میلیون و ۳۰۰هزار تومان در سال۱۴۰۲ خواهد رسید.

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن نیز ضمن اشاره به افزایش ۱۵۰درصدی نرخ خدمات مهندسی گفت: «با شعار و هیاهو و تکالیف دستوری و قانونی ساخت یک میلیون مسکن در سال هیچ اقدام مؤثری در بازار مسکن اتفاق نخواهد افتاد. ». (اقتصاد۲۴ ـ ۲۸فروردین ۱۴۰۲). .

پیش از آمدن رئیسی، هنوز خرید خانه و رسیدن به سرپناهی کوچک از ذهن مردم خارج نشده بود و زندگی در کانکس موضوعی خاص و جنجالی بود اما با بلوف‌های آخوند جلاد و افزایش غیرقابل انتظار قیمتها «هزینه ساخت و خرید مسکن، تقاضای خرید و اجاره کانکس را برای سکونت افزایش داده است. مردم به‌دلیل کاهش قدرت خرید و ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها مجبورند کیفیت زندگی خود را تا سطح زندگی در این اتاقک‌ها پایین بیاورند» (تجارت ـ ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۲). کار به جایی رسیده که «دو یا سه خانواده یک خانه ۱۲۰ متری را اجاره می‌کنند تا هم رهن و هم اجاره‌بها را نصف پرداخت کنند» (اقتصاد۲۴ ـ ۱۴اردیبهشت ۱۴۰۲).

 

مطالب مرتبط

پیک شادی کامل ـ ۲۱اردیبهشت۱۴۰۲

جمهوری اعدامی!
لطفا به اشتراک بگذارید: