خبر تو خبر ـ  سفر آخوند رئیسی به اندونزی

سفر آخوند رئیسی به اندونزی ـ خبر تو خبر

نگاهی طنز به وضعیت نظام ولایت فقیه

بلافاصله پس از سفر رئیسی جلاد به اندونزی روشن شد که جلاد ۶۷ تجهیز ۱۲بیمارستان در آن کشور را به عهده گرفته است.

آش این وعده آن‌چنان شور بود که معین‌الدین سعیدی عضو مجلس ارتجاع، گفت: در شرایطی که چهار شهرستان قصرقند، کنارک، دشتیاری و زرآباد فاقد حتی یک تخت بیمارستانی هستند رئیس جمهور در اندونزی قول تجهیز ۱۲بیمارستان را می‌دهند آقای رئیسی به کجا چنین شتابان؟ اول دردهای بی‌پایان مردم سیستان و بلوچستان را ببینید و بعداً به فکر مردم اندونزی باشید.

ضروری است یادآوری شود روز ۱۱فروردین همین امسال سایت حکومتی اکو ایران نوشته بود تعداد ۳۷۰بیمارستان وزرات بهداشت بالای ۲۵سال قدمت دارند که از لحاظ ایمنی بیمار و ساختمان از جمله سرویس بهداشتی، تأسیسات، آسانسورها، تابلوهای برق، برق اضطراری، استریلیزاسیون مرکزی و غیره فرسوده هستند و نیاز به ایمن‌سازی دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت برای بازسازی هر بیمارستان به‌طور متوسط ۵۰میلیارد تومان مورد نیاز است؛

در همان گزارش آمده بود که اکنون در سراسر ایران هشتاد و چند میلیونی فقط تعداد ۳۵بیمارستان تک تخصصی و ۲۵۷بیمارستان کمتر از ۱۰۰ تخت در کشور وجود دارد.

اکنون سرانه تخت توانبخشی در کشور هفده صدم درصد برای صد هزار نفر جمعیت است که در مقایسه با تعداد تخت پیشنهادی برای خدمات توانبخشی (۶ تخت به ازای ۱۰۰هزار نفر)، یک فاجعه را نشان می‌دهد.

در حالی‌که پیش‌تر یعنی روز ۱۷شهریور ۱۴۰۱ خبرگزاری نیروی تروریستی قدس اعلام کرده بود ایران ۱۵۰هزار نفر پرستار کمبود دارد. و به‌گفته جباری عضو مجلس ارتجاع که از تلویزیون شبکه یک (رژیم) روز ۲۸اردیبهشت ۱۴۰۲ پخش شد، در جزیره کیش با این جمعیت عظیم ما فقط یک بیمارستان داریم که آن هم بهرحال کمبودهای زیادی دارد، وی گفته بود: تأمین اجتماعی متأسفانه نمی‌آید آنجا که حداقل بیمارستان پیشکش دست‌کم یک درمانگاه برای مردم مهیا کنند.

و روزنامه حکومتی مردم‌سالاری هم روز سوم اردیبهشت همین سال نوشته بود: «بیمارستانهای خصوصی در حال ورشکستگی هستند.

در سرزمین ثروتمندی چون ایران، مردمش نه بیمارستان دولتی دارند، نه بیمارستان خصوصی درست و حسابی دارند و نه پرستار و وسایل و تجهیزات درمانی و همان تعداد محدود بیمارستانهای دولتی هم آن‌چنان فرسوده هستند که نیاز به ایمن‌سازی دارند. و در چنین وضعیتی آخوند آدم‌خوار رئیسی جلاد می‌خواهد بیمارستا‌نهای اندونزی را که یکی از اقتصاد‌های بزرگ آسیاست، تجهیز کند!

سیاستی که قبل از هر تفسیر و تأویلی تنها معنی بارزی که دارد دهن‌کجی آخوندهای حاکم به مردم ایران است.

مطالب مرتبط

خبر تو خبر ـ  خامنه‌ای و عقب‌نشینی از حرفهای گذشته

تجهیز بیمارستانهای اندونزی با پول مردم ایران

لطفا به اشتراک بگذارید: