روحانی و خالی بندی صدور ونتیلاتور به آمریکا در خبرتوخبر

خبرتوخبر - روحانی و خالی بندی صدور ونتیلاتور به آمریکا


نگاهی طنز به وضعیت نظام ولایت فقیه


وزیر صمت به رشد تولید در حوزه ماسک!، مواد شوینده!، دستگاه ونتیلاتور! و گان! اشاره کرد و گفت هم‌اکنون روزانه بالغ بر ۲۲میلیون ماسک تولید می‌شود و حتی شاهد صادرات آن هستیم! و اینها را به‌عنوان مهمترین دستاورد وزارتخانه متبوع خود در سال۹۹ عنوان کرد.


آلبرت بغازیان کارشناس اقتصادی حکومتی از این آمارها به‌عنوان دروغ نام برد و گفت: «آمار در حالی‌که وجود دارد قابل اطمینان نبوده و می‌توان با روشهای مختلف نشان داد رشد وجود داشته است در حالی‌که باید اثر آن را مشاهده کرد بنابراین کاهش قیمت ماسک که اساساً تولید محسوب نمی‌شود نشان‌دهنده رشد صنعتی نیست و بیشتر آمار بازی وزارت صمت در سال پایانی دولت است»


این سیاست‌گذاری که اصلاحاتچیهای درون قدرت، می‌خواستند فوایدش به جیب آنها سرازیر شود، جز افتضاح برای رانت‌خواران و دادگاه‌های نمایشی برای تأدیب رقبا حاصلی نداشت. اگر چه به قیمت همراهی مشتی دزد به‌نام اصلاح‌طلب حکومتی باز هم در سال جدید تداوم یافت. سیاست کاملاً شکست‌خورده‌ای که ظرفیتهای باقی مانده تولیدی و منابع ارزی را به نابودی کشاند؛ اما در نهایت تخصیص ۸میلیارد دلار ارز ترجیحی دیگر برای واردات برخی کالاها در بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد.


 

مطالب مرتبط


ادامه سریال سوتی های ۱۳۴۰۰ در خبرتوخبر


خامنه‌ای؛ شعار سال و باز هم دروغ و غارتگری

لطفا به اشتراک بگذارید: