فیلتر تلگرام و افتضاح دورویی روحانی

روحانی شیاد



بنا‌ به‌گفته رسانه‌های هر دو باند رژیم ماجرای فیلتر تلگرام به صحنه برملاشدن شیادی و دورویی روحانی تبدیل شده است.


زیرا روحانی در یک سند مکتوب دستور فیلترینگ را به وزیر ارتباطات خود داده است.


 بر این اساس نیز معاون او فرمان خروج همگانی تمام نهادهای دولتی از تلگرام و نقل‌مکان آنها را به پیام‌رسانهای وزارتی صادرکرد.


بنابراین روحانی شخصاً و قدمبه‌قدم فیلترینگرا دنبال می‌کرده، اما اکنون که فیلترینگبا شکست مواجه شده است، این شیخ امنیتی ناگهان ۱۸۰درجه چرخید و خود را مدافع ارتباطات آزاد و مخالف هر گونه فیلترینگ و محدودیت در شبکه‌های مجازی قلمداد کرد.




واکنش عناصر حکومتی به لاپوشانی نقش روحانی در فیلتر تلگرام


چرخش‌مداری شیخ حسن روحانی و پشتک‌وارو زدن وی در قضیه فیلتر تلگرام آن‌قدر فضیحت‌بار است که فغان و فریاد تعدادی از مهره‌ها و رسانه‌های باند خودش را هم درآورده است.


طیبه سیاوشی، عضو مجلس ارتجاع، قول روحانی در جریان خیمه‌شب‌بازی انتخابات ریاست‌جمهوری را به او یادآور کرده که «در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری آقای روحانی قول عدم فیلترینگ و گردش آزاد اطلاعات را داده بود»، اما اکنون فیلترینگ تلگرام موضوع نارضایتی مردم شده است و « امروز به هر بخشی از جامعه که سربزنید یا با هر قشری از مردم سر صحبت را باز کنید می‌بینید که موضوع فیلترینگ بسیار داغ است و اکثراً هم از این اتفاق ناراحتند».(سایت رویداد ۲۴ - ۱۵اردیبهشت ۹۷)


در زمینه موافقت روحانی با فیلتر تلگرام، سایت تابناک ۱۵اردیبهشت ۹۳ می‌نویسد‌: «حسن خجسته باقرزاده، برادر همسر رهبر انقلاب، با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود نسبت به پست اینستاگرامی شب گذشته رئیس‌جمهور در مورد فیلترینگ تلگرام، واکنش نشان داد. شنیده‌ها حاکی است آقای رئیس‌جمهور در جلسات ۲-۳هفته اخیر با فیلتر تلگرام موافقت دارند».


خبرگزاری نیروی تروریستی قدس(تسنیم) ۱۵اردیبهشت ۹۳ هم به عدم‌مخالفت دولت روحانی با «مسدودسازی» تلگرام اشاره می‌کند و با طرح این سؤال «آیا دولت اساساً در جریان فیلترینگ تلگرام نبوده؟»، گزارشی دارد مبنیبر این‌که «چطور دولت قدم‌به‌قدم در مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی همراهی کرده است»!


این رسانه حکومتی به‌دستور اسحاق جهانگیری، معاون روحانی، برای خروج از تلگرام نیز اشاره می‌کند که جهانگیری در بخشنامه الزامی به دستگاههای دولتی دستور داه است «از پیام‌رسانهای داخلی استفاده کنید».


حسام‌‌الدین آشنا، مشاور روحانی نیز با گفتن این‌که «تلگرام به تعهداتش عمل نکرد و سرورهای شبکه توزیع محتوایش لغو شد» به موافقت دولت روحانی با «قطع همکاری»‌ با تلگرام اذعان می‌کند.(خبرگزاری تسنیم ۶اردیبهشت ۹۷)


واضح است که قطع همکاری با تلگرام و لغو‌شدن سرورهای شبکه توزیع و... راه را برای فیلترینگ تلگرام هموار کرده است.


ملاحظه می‌شود که این شیخ شیاد به روش همیشگی می‌خواهد دوجایه‌خوری کند و به‌رغم همه شواهد مبنی بر موافقت او و دولتش با فیلترینگ تلگرام، اکنون خودش را مدافع دوآتشه آزادی رسانه‌های اجتماعی و آزادی اخبارو اطلاعات وانمود می‌کند!


اما واقعیت این است که نه مخالف‌خوانی‌های شیخ حسن روحانی با فیلتر تلگرام کسی از مردم ایران را می‌فریبد، و نه این‌که فیلتر تلگرام می‌تواند مانع جدی بر سر راه اطلاع‌رسانی آزاد توسط رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند.


در این زمینه آخوند مسیح مهاجری از حامیان دولت روحانی به حکومت آخوندی و دولت روحانی توصیه می‌کند «با مردم صادق باشید تا سراغ تلگرام نروند».


آخوند مهاجری با اذعان به این‌که «سینه‌چاکان نظام هم از تلگرام بهره می‌برند»، به شکست سانسور و فیلترینگ در گذشته نیز اذعان می‌کند و در رابطه با فیلتر تلگرام نیز می‌گوید: «به این واقعیت تاریخی توجه کنیم که تحریم و توقیف و فیلتر‌کردن همان‌طور که نتوانست ویدئو و ماهواره را کنار بزند تلگرام را هم نمی‌تواند کنار بزند تردیدی نداشته باشید که فیلتر‌کردن و حکم قضایی و بخشنامه و فشار نمی‌تواند بر تلگرام فائق آید».(روزنامه جمهوری اسلامی ۱۵اردیبهشت ۹۷)


محسن هاشمی، پسر هاشمی رفسنجانی نیز در رابطه با شکست سیاست سانسور و فیلترینگ و همچنین در زمینه احساس عدم‌امنیت مردم در نظام آخوندی می‌گوید: «مردمی که اطلاعات خصوصیشان را با خیال آسوده در اختیار پیام‌رسان خارجی و یا سرویس اطلاعاتی بیگانه می‌گذارند و مطمئنند از آن سوء‌استفاده نمی‌شود اما آن را در اختیار پیام‌رسان داخلی نمی‌گذارند نشان می‌دهد که این احساس امنیت در جامعه وجود ندارد».(سایت انتخاب  ۱۵اردیبهشت ۹۷)


بر اساس اعتراف بسیاری از مهر‌ه‌ها و رسانه‌های حکومتی، رژیم آخوندی و دولت روحانی در هراس از قیام و تبادل اخبار اعتراضات و خیزش‌های مردمی به فیلترینگ تلگرام مبادرت کرده‌اند.


در این زمینه نیز آنچه که حتمی و مسلم است این است که کار دولت روحانی و نظام آخوندی با مردم به‌جایی رسیده است که هیچ ترفندی توسط رژیم نمی‌تواند مردم را از خیزش و قیام بازدارد.




لطفا به اشتراک بگذارید: