نامه خیلی ‌محرمانه و رسوای آخوند روحانی

وحشت نظام از تلگرام و آزادی بیان



پس از این‌که کانال پیام‌رسان تلگرام توسط دادسرای فرهنگ و رسانه آخوندی در تهران مسدود شد، حسن روحانی روز ۱۴اردیبهشت دجالگرانه مدعی شد که دولت او نقشی در این کار نداشته و این دستور را نیز اجرا نکرده است.


در بخشی از این پیام روحانی که در اینستاگرامش درج شده، آمده است: «سیاست دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ایجاد فضای امن مجازی بوده و نه امنیتی. تاکنون هیچ شبکه اجتماعی و یا پیام‌رسانی توسط این دولت مسدود نشده و نخواهد شد. فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تأیید دولت است».


این ادعای روحانی با واکنش باند مقابل مواجه شد و رسانه‌ها و مهره‌هایی از رژیم ادعای او را رد کردند و مطرح کردند که روحانی با فیلترینگ تلگرام موافق بوده است.


همین رسانه‌ها نامه‌یی را منتشر کردند مبنی بر این‌که پیش از این روحانی به وزیر ارتباطات نامه‌یی نوشته و موافقت خود را با سانسور و فیلترینگ آنها اعلام کرده است..


روحانی در این نامه ۶بندی خیلی محرمانه خطاب به وزیر ارتباطات نظام موافقت خود را با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و البته عطف به جریانها و هیجانات دیماه اعلام می‌کند.




نامه خیلی ‌محرمانه و رسوای آخوند روحانی

نامه محرمانه آخوند روحانی به وزیر ارتباطات نظام


محمدجواد ابطحی، نماینده مجلس ارتجاع از خمینی‌شهر، با اشاره به این نامه، با کنایه و طنز دولت آخوند روحانی را «دولت محرمانه‌ها» می‌نامد که «به‌رغم آن‌که شعار شفافیت سرمی‌دهد اما برای محرمانه نگه‌داشتن بسیاری از امور تلاش می‌کند».


این نماینده مجلس رژیم به «محرمانه نگه‌داشتن فیلتر تلگرام» توسط دولت روحانی اشاره می‌کند «که حتی آقای آشنا، مشاور رئیس‌جمهور، اعلام کرد که پاول دوروف توافقی با ما داشته و به تعهداتش عمل نکرده است».(سایت حکومتی پارس نیوز ۱۷اردیبهشت ۹۷)


آخوند روحانی در این نامه نوشته است که: «با فیلترشکن‌ها برخورد مؤثر شود، شبکه‌های پیام‌رسان داخلی تقویت شود، تا از پیام رسانان فعلی خارجی رفع انحصار شود...».


هم‌چنین روحانی در این نامه تأکید می‌کند برای تقویت پیام‌رسانهای داخلی اقدام جدی به‌عمل آید و دستگاههای حکومتی را نیز برای استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی ملزم می‌کند.


قابل توجه این‌که روحانی این نامه را پس از خیزش‌های مردم در شهرهای مختلف در دیماه ۹۶ می‌نویسد که در ابتدای نامه به خیزش‌ و قیام مردم نیز این‌چنین اذعان می‌کند: «با توجه به وقایع اخیر و تاثیرات فضای مجازی بر افزایش هیجانات جامعه و پیرو مباحث مطروحه در جلسه مورخ ۲۳دیماه ۱۳۹۶ شورای عالی امنیت ملی...».


 البته اگر این نامه آخوند روحانی نیز افشا نمی‌شد، پزهای توخالی او در زمینه به‌اصطلاح دفاع از آزادی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی آزاد کسی را نمی‌فریفت.


قبل از این نیز بسیاری از مهر‌های هر دو باند رژیم پز فریبکارانه روحانی را افشا کردند و تأکید کردند که وی قدم‌به‌قدم فیلترینگ تلگرام را دنبال کرده است.


در همین رابطه سایت حکومتی تابناک نوشت: «حسن خجسته باقرزاده، برادر همسر رهبر انقلاب، با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود نسبت به پست اینستاگرامی شب گذشته رئیس‌جمهور در مورد فیلترینگ تلگرام، واکنش نشان داد. شنیده‌ها حاکی است آقای رئیس‌جمهور در جلسات ۲-۳هفته اخیر با فیلتر تلگرام موافقت دارند».(تابناک ۱۵اردیبهشت ۹۷)


قبل از این‌که آخوند حسن روحانی در رابطه با تلگرام به پشتک وارو زدن روبیاورد و این ادعای مسخره را بکند که «سیاست دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ایجاد فضای امن مجازی بوده و نه امنیتی...» است، اسحاق جهانگیری معاون آخوند روحانی طی بخشنامه‌‌یی به دستگاههای دولتی دستور داد که از تلگرام خارج شوند و از پیام‌رسانهای داخلی استفاده کنند.


 حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی نیز به بهانه این‌که تلگرام به تعهداتش عمل نکرده است تأیید کرد که دولت روحانی همکاری‌اش را با تلگرام قطع می‌‌کند.


واقعیت این است که ترس از قیام و خیزش مردم و آینده نظام ولایت است که رئیس‌جمهور نظام را به این بازی شیادانه و تناقض‌گویی‌های مضحک واداشته است. اما آخوند روحانی و تمامیت نظام آخوندی از آن چه بر اثر «افزایش هیجانات جامعه»، در انتظار آنها است، گریزی نخواهند داشت.




لطفا به اشتراک بگذارید: