شکست فیلتر تلگرام چرا؟!

شکست فیلترینگ تلگرام



پس از کشاکشهای بسیار در مورد فیلتر تلگرام و جایگزین کردن پیام‌رسانهای دست‌ساز وزارت اطلاعات آخوندی، سرانجام کارگزار اصلی این جریان، وزیر ارتباطات دولت روحانی در تلویزیون حکومتی به صحنه آمد و به درماندگی مطلق و شکست کامل حاکمیت آخوندی در این مصاف، اعتراف کرد. آذری جهرمی گفت: «اگر فیلترینگ شکست بخوره محکومیم، فیلترینگ موفق بشه باز محکومیم».


واقعیت این است که شکست فیلتر تلگرام را، قیام‌آفرینان و مردمی که خواست خود را برای سرنگونی تمامیت این رژیم در سراسر کشور طنین‌انداز کردند به حکومت آخوندی تحمیل کرده‌اند.



سایر اعتراف در زمینه شکست فیلتر تلگرام


روزنامه شرق ۲۷اردیبهشت از افزایش مراجعه کاربران به تلگرام خبر می‌دهد و در مورد آمار مراجعه مردم به تلگرام در روز ۲۷اردیبهشت می‌نویسد این تعداد به نسبت یک روز قبل ۳۲۰میلیون مورد افزایش داشته و با یک میلیارد و ۶۰۰میلیون مراجعه رکورد جدیدی از زمان آغاز فیلترینگ را رقم زده است.


خبرگزاری ایسنا ۲۹اردیبهشت ۹۷ هم به شکست فیلتر تلگرام اذعان می‌کند و از قول یکی از نمایندگان مجلس به نام رمضانعلی سبحانی‌فر می‌نویسد: «باز کردن عرصه فعالیت اپلیکیشن‌های داخلی به بهای تشدید فیلترینگ تلگرام و کاهش سرعت اینترنت نه تنها موجب کاهش اقبال عمومی مردم به خدمات و سرویس‌های متنوع و گسترده این نرم‌افزار قدرتمند اجتماعی نشده بلکه موجب به مخاطره افتادن فضای سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به‌دلیل شدت نصب فزاینده فیلترشکن‌ها در گوشی‌های تلفن همراه عموم مردم شده است».


به‌گفته این نماینده مجلس ارتجاع «فیلترینگ از چاله به چاه افتادن است»، او «به اقبال مردم به اپلیکیشن‌هایفیتلر شده» اشاره و اعتراف می‌کند «نمی‌توان مردم را محدود به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی کرد».



اعتراف به نقش«معاندان» پس از قضیه فیلتر تلگرام


او همچنین اذعان می‌کند: «‌فیلترینگ موجب باز شدن پای معاندان و دشمنان نظام به حریم داخلی مردم شده است. تا قبل از قضایای فیلترینگ تلگرام چه بسا میلیون‌ها جوان ایرانی کاری با سایت‌های ضاله، معاند و دشمن اسلام و نظام جمهوری اسلامی نداشتند اما بعد از فیلتر تلگرام پای میلیون‌ها ایرانی ناخودآگاه به این فضا باز شده است البته این قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و آثار سیاسی و امنیتی به مراتب خطرناک‌تری دارد».


اعتراف به شکست فیلترینگ تلگرام و اعتراف به رد پای « معاندان» یعنی براندازان نظام که فعالیت‌های آنان در داخل و در شبکه‌های اجتماعی «‌آثار سیاسی» سوء دربردارد و خطرات امنیتی «به‌مراتب خطرناک‌تری» برای نظام دارد، و تمامی عجزولابه‌های رسانه‌ها و مهر‌ه‌های دیگر حاکمیت آخوندی بیانگر این است که سیاست فیلترینگ و سانسور شکست خورد.


البته فراتر از خبر شکست فیلترینگ و سانسور این خبر است که ۱۷روز بعد از فیلترینگ تلگرام رکورد بازدیدها توسط بازدیدکنندگان ایرانی از این رسانه شکسته شد.


ملاحظه می‌شود که به این ترتیب هم همه هارت‌وپورتهایی نظیر این‌که با طرح فیلترینگ تلگرام پیام‌رسانهایبومی جایگزین آن می‌شود و... نیز شکست خورد، آن‌چنان که آن نماینده مجلس آخوندی هم به صراحت به آن اعتراف می‌کند.


اعتراف به شکست پیام‌رسانهای بومی جایگزین نیز اعتراف به این واقعیت است که طرحی که حاکمیت آخوندی برایش هزینه هنگفت کرده بود به‌طور کامل شکست خورده است.



علت اصلی شکست فیلتر تلگرام


علت این شکست‌ها هم یک چیز و یک کلمه بیشتر نیست و آن هم بی‌اعتمادی مطلق مردم به رژیم و به هر چیزی که دست این حاکمیت پلید در آن است.


زیرا مردم ایران بر این باورند که نظام آخوندی دشمن آنها است و هر کار و هر طرح و برنامه‌ این دشمن بر ضد مردم و برای سرکوب و غارت آنها است.


آذری جهرمی در مصاحبه‌اش با تلویزیون حکومتی هم نسبت به شکست، محکومیت، و منفوریت رژیم نزد مردم ایران و هم نسبت به تنفر و بی‌اعتمادی مردم به نظام آخوندی چنین اعتراف می‌کند: «اگر پیام‌رسانهای بومی موفق نشوند، محکومیم، اگر فیلترینگ شکست بخورد، محکومیم، فیلترینگ موفق شود، باز محکومیم، از دید مردم این شرایط شرایط مطلوبی نیست بنظرم می‌رسد».


او در ادامه به سردرگمی نهادهای ذیربط فیلترینگ و سانسور هم اذعان می‌کند که «این مسأله هم شده، توپی همه می‌اندازند در زمین همدیگر، این می‌گوید من نبودم، آن یکی می‌گوید من نبودم آن تصمیم آخر رو مردم می‌گیرند... بالاخره ماهواره خوب است یا بد است؟ ظاهراً گفتند بد است ولی افکار عمومی هنوز این مسأله را نپذیرفته و همراهی نمی‌کند. واقعیت این است که افکار عمومی همراهی نمی‌کند به چه دلیل؟ به‌دلیل این‌که ابتدا ذائقه‌شان بر اساس یک چارچوب دیگری است دوم اعتماد ندارند فضای اعتماد‌شان به محصولات بومی پایین است».


ملاحظه می‌شود که این مهره امنیتی و سانسورچی بهتر از این نمی‌توانست به بی‌اعتمادی و نفرت مردم از نظام آخوندی و «ذائقه» این مردم «بر اساس یک چارچوب دیگری» است، یعنی ضدیت و مخالفت آنها با نظام آخوندی و خلاصی مردم از شر آن اعتراف کند.




لطفا به اشتراک بگذارید: