آرمان ملی : یادآوری چند کلمه به همراه معنی ؛...در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه!

آرمان ملی : یادآوری چند کلمه به همراه معنی ؛...در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه ـ آرمان ملی


خجالت: کلمه‌ای است کشیدنی. برخی مسئولین با این کلمه معمولا بیگانه‌اند. در گذشته به دلیل بالا بودن حجب‌و‌حیا در جامعه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه اما بیشتر افراد طبقه‌ ضعیف جامعه در برخورد با جیب و سفره‌ خالی، زیاد می‌کشند. از خوبی‌های این کلمه‌ی کشیدنی این است که نیکوتین ندارد پس وابستگی نمی‌آورد بنابراین اعتیادآور نیست و برخی از مسئولین می‌توانند گاهی اوقات با خیال راحت خجالت بکشند!...


میز قدرت: میزی معمولی و دارای پایه‌های چوبی که افراد برای رسیدن به آن غالبا احساس تکلیف می‌کنند. این میز همچنین دارای دو بخش این‌سمت و آن‌سمت است. افراد این سمت میز، تا قبل از رسیدن به آن برای مردم اشک می‌ریزند و در آن‌سمت میز، اشک مردم را در می‌آورند. این میز جزء عجایب کشور است.


زمین: چیزی که رویش راه می‌رویم. جایی که غذای‌مان را از آ‌ن‌جا و طی یک پروسه چند ماهه‌ کشاورزی به‌دست می‌آوریم. جدیدا به واسطه‌ نداشتن صبر، و عجول بودن افراد، زمین، بدون‌فرآوری خورده می‌شود. این پدیده در کوه، جنگل، دریا و ...  صادق است و همگی آنها خورده می‌شوند.


انتخابات: به مزایده گذاشتن افراد. پروژه‌ای که میزان محبوبیت را در آن می‌سنجند. برکات زیادی دارد و در گذشته با نزدیک شدن به آن، ثبات نسبی به بازار برمی‌گشت و طلا و سکه ارزان می‌شد. با خود، «آزادی بیان» می‌آورد. این کلمه البته به‌تنهایی ناقص است؛ چون دارای دو بخش قبل و بعد بود. برکاتی که ذکر آن رفت جملگی مربوط به قبل آن است و بعد از آن، معروف است به بازار سیاه. سیاه‌چال. تورم، بدبختی و قس‌علی‌هذا. امروزه حتی با نزدیک شدن به آن هم دیگر خبری از آن همه امتیاز نیست. ..


برق: جریان الکتریسیته که توسط توماس ادیسون اختراع شد. امروزه علاوه بر روشنایی معابر و خانه‌ها می‌توان با آن ارز دیجیتال استخراج کرد و پولی به جیب زد و حالش را برد. این کار ممکن است با قطع برق شهروندان همراه باشد که البته اهمیت ندارد.. لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از بیماران، برای زنده ماندن نیاز به دستگاه‌های با ولتاژ برق دارند.


مطالب مرتبط


آرمان ملی :مشارکت پایین مشکلی برای مشروعیت انتخابات ندارد! خامنه‌ای این سیرک را مهندسی میکند


حمله آقا تهرانی به کاندیداهای حذف شده: خود را اصلاح کنید، نظام کمی تحملتان می‌کند بعد جمعتان می‌کند

لطفا به اشتراک بگذارید: