گفتگوی هفته پیک شادی ـ جابه‌جایی مرزهای وقاحت توسط حاجی زاده

جابه‌جایی مرزهای وقاحت توسط حاجی زاده ـ گفتگوی هفته پیک شادی


امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در تازه‌ترین اظهاراتش درباره چرایی شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی و چگونگی پذیرش مسئولیت ساقط کردن آن از سوی ایران گفت "نمی شد اظهارنظر کرد. یعنی ما گفتیم این کار را کردیم. زود هم گفتیم. اما دیگران به راحتی از ما قبول نمی‌کردند". او همچنین گفت "چطور می شود هواپیما به این پهن پیکری با چند کیلوگرم مواد منفجره، نتواند به فرودگاه برگردد و نشیند".


پرواز ۷۵۲ خطوط بین المللی اوکراین در ژانویه ۲۰۲۰ (دی ماه ۱۳۹۸) هدف اصابت دو موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتو با انفجار و سقوط در آسمان تهران همه ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه آن کشته شدند.


مقام‌های ایرانی سه روز پس از این سرنپونی درباره آن سکوت کردند یا با ارائه اطلاعات نادرست درباره "نقص فنی" هواپیما، گزارش‌ها مبنی شلیک موشک به هواپیما را "جنگ روانی" خواندند.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نزدیک به دو سال پس از این سرنگونی گفته "ما نمی‌توانستیم بدون توضیح بگوییم این اتفاق افتاده. ۴۸ ساعت طول کشید تا جمعبندی اولیه برسیم. ۲۴ ساعت آخر دقیقا روز جمعه بود. او می‌گوید ما می‌گفتیم اینها چی شدند؟ بالاخره در شرایط جنگی بوده، اینا شهیدند. خب شهید می‌خواهید اعلام کنید مگر به همین راحتی است".



مطالب مرتبط


گفتگوی هفته پیک شادی ـ سریال انتصابهای فامیلی و پارتی بازی در بالاترین سطوح رژیم


لطفا به اشتراک بگذارید: