تاریخ‌سازی در جام جهانی: شادی کل یک ملت به‌خاطر باخت تیم خامنه‌ای

شادی کل یک ملت به‌خاطر باخت تیم خامنه‌ای ـ تاریخ‌سازی در جام جهانی ـ ۱۳آذر۱۴۰۱
جشن بزرگ ۹ آذر پس از نتیجه‌ٔ مسابقه‌ٔ فوتبال بین تیم آمریکا و تیم رژیم ملایان، بسیار تأمل‌برانگیز و درس‌آموز است.

انفجاری رخ داد که از اعماق ۴۳سال خشم برآمد و در گستره‌ٔ ۴۳سال نفرت، انتشار یافت.

ناگهان رفراندومی برگزار شد که ناظران آن، هم در سطح جهانی، هم در وسعت ایران و نیز در شبکه‌های اجتماعی رأی دادند که: «در تاریخ جهان و در تاریخ ایران، چنین رخدادی بی‌نظیر است».

رژه‌یی از صدها فیلم به‌راه افتاد که رنگین‌کمانی از شادمانی و فریاد ایرانیان را در یک خبر انتشار دادند: «خامنه‌ای باخت. مردم ایران جشن می‌گیرند».

تعادل اجتماعیِ این انفجار شادی در بیش از ۱۰۰شهر ایران یک‌طرف، ۷۵روز قیام سراسری که نظام آخوندی را به ورطه‌ٔ بود و نبود کشانده است، یک‌طرف.

چند دقیقه پس از نتیجه‌ٔ پایانیِ مسابقه، گویی ایران تبدیل به دهانه‌ٔ آتشفشانی شد و شعله‌های قیام با شعار «مرگ بر دیکتاتور» در هر کوی و محله و شهری بالا گرفت و در چشم‌به‌هم‌زدنی، طنین سرور و همبستگی مفرح مردم، آسمان ایران را پر کرد.

این است هوشیاری مردم در تشخیص هویت ملی در مقابل حاکمیت ولایت فقیه و هر آن‌که تحت هر عنوانی همراه، هم‌سو، لابی و خدمتگزار این رژیم می‌شود!

چرا چنین شد؟ چرا در تاریخ جهان، در تاریخ سیاسی ایران و در تاریخ ورزش ایران، چنین رخدادی بی‌نظیر است؟

مجموع انفجار شادی مردم ایران و رفراندومی ناگهانی که صورت گرفت، رژه‌یی قدرت‌مند از قیام جاری و کاکل استمرار آن پس از ۷۵روز شد.

این رژه، اعلام داخلی و بین‌المللیِ تنفر عظیم ملی از جمهوری اسلامی‌مالی[رژیم‌مالی] کردن سیاست، ورزش، فرهنگ، هنر، موسیقی، ادبیات، سینما، آموزش، تاریخ، دین، اعتقاد، پوشش و همه‌چیز و همه‌چیز را رژیم‌مالی کردن است.

این جشن ملی اعلام عمیق‌ترین و گسترده‌ترین تنفر اجتماعی از عمری سیاست تبلیغاتی با دجالیت مذهبی، شیطان‌سازی با کشتن اخلاق، تروریسم دولتی با کلاهک صدور دین و ارتجاع تحت عنوان انقلاب است.

مطالب مرتبط
محمدرضا نقدی: چهار هزار پزشک پرونده خانم مهسا امینی را بررسی کردند
فوتبال، هویت ملی، هوشیاری مردم
لطفا به اشتراک بگذارید: