یلدا : بشارت رخت بر بستن سیاهیها و میلاد خورشید

به امید آخرین یلدای خامنه‌ای ـ یلدا : بشارت رخت بر بستن سیاهیها و میلاد خورشید ـ ۳۰آذر۱۴۰۱
رسانه‌های رژیم در اعتراف به گسترش فقر در حاکمیت پلید آخوندی به خالی بودن سفره‌های مردم اشاره می‌کنند که مسائل اقتصادی سبب شده تا دور همی‌ها کم رنگ‌تر و سفره‌های پذیرایی خالی‌تر شود.
حالا که عده‌یی برای امرار معاش دو شیفت کار می‌کنند دیگر فرقی ندارد شب یلدا باشد یا یک شب معمولی، فرقی ندارد که چله زمستان باشد یا پایان پاییز. سفره این افراد که بخش عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرند خیلی وقت است که از رنگ و لعاب افتاده (روزنامه حکومتی آفتاب یزد ۳۰آذر).

روزنامهٔ حکومتی آرمان۳۰آذر: یلدا هم از گزند مشکلات اقتصادی در امان نمانده؛ کمترین هزینهٔ شب یلدا با متوسط‌ترین اقلام برای خانوادهٴ ۴نفره، ۷۰۰هزار تومان، یعنی یک چهارم حقوق یک کارگر می‌شود.
جوانان در محلات و شهرهای مختلف ضمن همدردی با خانواده‌های شهیدان آبان، نشان دادند مردم ایران‌زمین تحت هیچ شرایطی دست از دادخواهی خون شهیدان برنمی‌دارند: «به‌ مناسبت همدردی با خانواده‌های این عزیزان یادآوری باشه برای این‌که مردم ایران‌زمین در کنار آنها هستند جمع شدیم و به این مناسبت شمع روشن کردیم. یلدای داخواهی...».

هم‌زمان بسیاری از خانواده‌ها به‌رغم هشدار و تهدیدهای پاسداران بر سر مزار عزیزانشان حاضر شده و یاد و راه‌شان را گرامی‌ داشتند.

اهالی روستای مهویزان در نزدیکی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا، مزار شهید «نوید بهبودی» را گلباران کردند.

هم‌چنین خانواده و اهالی «روستای بیمور» شیراز، با وجود سرمای هوا، بر مزار شهید مهدی نیکویی حاضر شدند و با وی تجدید عهد کردند.

معلمان آزاده نیز برای گرامی‌داشت شهیدان در بلندترین شب سال فراخوان دادند و بسیاری از جوانان با آلاله‌های سرخ قیام پیمان بستند: «به فراخوانی کمپینی که معلمان آزاده کشورمون برای یادبود جانباختگان راه آزادی وطن دعوت کردن از مردم شمع روشن می‌کنیم و بیادشون هستیم در کنار خانواده‌هاشون هستیم در راه آزادی ایران...».

مطالب مرتبط
قهرمان مبارزه قهرآمیز: محسن شکاری نام چاقو خود را دانته گذاشته بود!
شب چله و سفره‌های خالی!
لطفا به اشتراک بگذارید: