کریسمس و سال ۲۰۲۳ بر هموطنان مسیحی مبارک

کریسمس و سال ۲۰۲۳ بر هموطنان مسیحی مبارک ـ ۳دی۱۴۰۱
عید میلاد عیسی مسیح در بیت لحم و واتیکان، گرامی‌داشت کریسمس در کشورهای مختلف جهان

بیت‌لحم زادگاه عیسی مسیح امسال میزبان جشنهای میلاد مسیح در روز جمعه ۳دیماه با برگزاری رژه گارد موزیک و حضور مردم بود. در مراسم کریسمس امسال، محمد اشکیه نخست‌وزیر دولت فلسطین به‌نمایندگی از سوی پرزیدنت محمود عباس شرکت داشت. هم‌چنین وزیر کشور اردن از طرف ملک عبدالله در این مراسم شرکت کرد. مراسم عید میلاد مسیح در کلیسای کاترینای مقدس با حضور اسقف اعظم فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در مقایسه با دوران پیش از کرونا، به‌دلیل محدودیت‌های اجتماعی و هم‌چنین محدودیت سفری به بیت لحم جمعیت حاضر در این مراسم به‌مراتب کمتر بود. با این حال مسئولان بیت‌لحم می‌گویند که زادگاه سنتی عیسی مسیح به برنامه‌های خود برای برگزاری جشنهای میلاد پیامبر ادامه می‌دهد (خبرگزاری فرانسه ۴دی).



پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان روز جمعه در مراسم عشای ربانی در شب کریسمس، در کلیسای سنت پیترز از مردم جهان خواست با فقرا همبستگی نشان دهند.

دفتر مطبوعاتی واتیکان اعلام کرد حدود ۲۰۰۰نفر از مردم و ۲۰۰شخصیت مذهبی با گذاشتن ماسک بر صورت و رعایت فاصله اجتماعی، به‌عنوان بخشی از اقدامات مقابله با ویروس کرونا در مراسم شب کریسمس شرکت کردند...

خبرگزاری فرانسه نوشت: این دومین سال است که مراسم شب کریسمس در همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می‌شود. در این مراسم پاپ فرانسیس خواستار همبستگی بیشتر با کسانی شد که در تنگدستی و فقر زندگی می‌کنند. او گفت: در این شب رحمت، باید از ناباوری به رحمت خدا و آزردن او با بی‌تفاوتی نسبت به فقرا پرهیز کرد (خبرگزاری فرانسه ۳دیماه).


مطالب مرتبط
خط و نشان کشیدن یا وحشت و دستپاچگی ـ جیغ بنفش قاآنی کسی را نترساند!
عید میلاد عیسی مسیح در بیت لحم و واتیکان، گرامی‌داشت کریسمس در کشورهای مختلف جهان
لطفا به اشتراک بگذارید: