طنز عروسکی آقاجون اینا ـ سبزی پلو با ماهی قرمز

سبزی پلو با ماهی قرمز ـ طنز عروسکی آقاجون اینا
فساد نهادینه، قاچاق، دزدی و چپاول در حاکمیت آخوندی، گرانی سرسام‌آور اقلام پایه را بهمراه آورده است. افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم آن هم در روزهای پایانی سال، به‌طوری‌که در آخرین روزهای سال۱۴۰۰ است و مثل هر سال مردم برای عید نوروز و سال جدید آماده می‌شوند اما گرانی چنان روی قیمت اجناس چنبره زده که کسی توان خرید ندارد.

قیمت پرتقال از کیلویی ۸ تا ۱۵هزار تومان و پرتقال خونی ۱۹هزار تومان است، سیب قرمز۱۷هزار و ۵۰۰تومان و سیب زرد ۲۵هزار تومان و کیوی به ۲۷هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت سیب زرد در چند روز گذشته افزایش قیمت داشته است و موز هم در هر کیلو ۵هزار تومان رشد قیمت داشته است، هندوانه که تازه به بازار رسیده کیلویی ۱۰هزار تومان به فروش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسناشنبه ۲۸ اسفند،بر اساس مشاهدات میدانی از برخی از مغازه های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو ماهی قزل آلا ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، ماهی سفید دریایی۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، سنگسر حدود ۲۰۰ هزار تومان و سرخو و شیر حدود ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر کیلو سبزی نیز در میوه فروشی های سطح شهر ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، قیمت هر کیلو برنج ایرانی درجه یک ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان و برنج خارجی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است.گفتنی است قیمت های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز قیمت هر کیلو ماهی سفید ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، شوریده ۱۵۰ هزار تومان، شیر ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، کپور پرورشی ۴۹ هزار تومان، سنگسرطلایی ۹۹ هزار تومان، هامور ۱۱۵ هزار تومان، قزل آلای ویژه ۸۲ هزار تومان، قزل آلای معمولی ۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان و کفال ۸۵ هزار تومان است.قیمت هر کیلو سبزی در میادین میوه و تره بار ۸۸۰۰ تومان، هر کیلو برنج ایرانی دم سیاه، طارم و هاشمی ۶۵ هزار تومان و هرکیلو برنج خارجی ۱۲هزار و ٥٠٠ تومان تا ۲۵ هزار تومان است.این یعنی حداقل قیمت تمام شده برای یک سبزی پلو با ماهی ۴ نفره ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت آن۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. که البته این قیمت ها ممکن است بسته به نوع و تعداد ماهی، نوع و میزان برنج و سبزی و مخلفات کمتر یا بیشتر هم باشد.


مطالب مرتبط
طنز عروسکی ـ آقاجون اینا ـ بقالی آقا رضا
گرانی سرسام‌آور در شب عید
لطفا به اشتراک بگذارید: