موشکاف ۴شهریور - عظما می ترسه زد و بندای دوران مماشات با اوباما لوبره

موشکاف ۴ شهریور


موشکاف: سلام! یه دو سه روزی از سفر نیکی هیلی به وین میگذره اما اینطور که پیداست این یه سفر پس لرزه هایی واسه نظام داشته. هاهاها. آخه هی دارن میلرزن و میلرزن. هاهاهاها. حالا نلرز کی بلرز. بعله. هر کی خربزة‌ برجامو میخوره باید پا لرزشم بشینه. هاهاهاها.


ظریف در اولین گفت وگو در دولت جدید- 3 شهریور: منتقدان توقع شق القمر از برجام داشتند / این توافق گچ را از پای شکسته ایران باز کرد و اگر ایران بخواهد بعد از این قهرمان دو میدانی در اقتصاد و تعاملات مالی و بانکی اش شود به عوامل بسیار دیگری بستگی دارد. در پاسخ به این پرسش که تهدید ترامپ به خروج از برجام که در هفته‌های اخیر رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است را تا چه اندازه واقعی می‌دانید و فکر می‌کنید ترامپ از برجام در یکی دو ماه آینده خارج خواهد شد؟ گفت: نمی‌توان در این‌باره پیش‌بینی داشت، چراکه یکی از مبانی رفتار سیاسی ترامپ غیر قابل پیش‌بینی بودن اوست؛ اگر با هزینه ما برجام ادامه یابد، یعنی بدون این‌که از منافع و مواهب برجام بهره‌مند شویم اجرای آن ادامه یابد و اگر با هزینه ما برجام را بر هم زنند، به این معناست که دوباره علیه ایران در جامعه بین‌الملل اجماع ایجاد خواهند کرد.


موشکاف:‌ هاهاهاها. میگه تازه گچ پای خر لنگ نظامو وا کردیم حالا انتظار دارین فوری چارنعل بره واستون؟ هاهاها. بعد میگه بدبختی اینه که ادامه برجام که با هزینة نظامه، وای به روزی که برن تو خط تعطیل برجام با هزینة نظام، اون وقته که دوباره اجماع بین المللی علیه نظام شکل می گیره. یعنی عین مار پله، نظام می ره تو خونة اول. یعنی بند7 و برگشتن همون سایة جنگ  هاهاها.


تلویزیون رژیم- 2شهریور: مجری: خانم نیکی هیلی سفیر45ساله آمریکا در سازمان ملل حالا از وین به کاخ سفید می رود تا به رئیس‌جمهور بگوید در دیدار با امانو مدیر کل آژانس چه گذشت. آمریکا خواهان بازرسی از اماکن نظامی ایران است. مهمترین درخواست نیکی هیلی از آمانو هم همین بود. هیلی میگوید، رئیس‌جمهور هنوز تصمیمی درباره برجام نگرفته. اما رئیس موسسه امنیت جهانی که مدتها روی برجام و رفتار شناسی طرفین توافق مطالعه کرده از سناریوهای آمریکا برای برجام می گوید: بهانه گیری آمریکا غیر منطقی‌ست. اما آنها چند سناریو دارند:


یا اعلام عدم پایبندی ایران به برجام


یا تایید مشروط


یا پیشنهاد مذاکره مجدد


و یا خروج از برجام


گزارشگر: در این میانه به نظر می‌رسد دغدغه وزیر خارجه ایران آقای ظریف نه فقط تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن آژانس و مغایرت این دیدار با برجام است؛


نگرانی اصلی، نشر محرمانه‌ها توسط آژانس به آمریکاست.


بهرحال پاییز پرچالشی برای برجام در پیش است!


موشکاف:‌ هاهاهاها. پائیز پر چالش واسه برجام. اینو منم قبول دارم، اما بندة موشکاف با این یارو دو تا اختلاف نظر دارم. اول این که این پاییز نه فقط برای برجام، برا کل نظامه، دوم این که این یارو میگه پائیزش در پیشه من میگم زمستونشم رسیده. هاهاهاها. اما نگرانی اصلی رو گرفتین؟! محرمانه ها... هاهاها، می ترسه زد و بندای دوران مماشات اوباما لوبره، بعد چیکار می کنه؟؟؟؟


تلویزیون رژیم- ۲ شهریور: وزیر امور خارجه با انتقاد از اقدامات خودسرانه واشنگتن در قبال برجام، در باره ارائه هرگونه اطلاعات حساس و محرمانه یی که آژانس بین المللی انرژی اتمی در اختیار دارد هشدار داد.


موشکاف:‌ هاهاها. فقط هشدار داد؟! دیگه چی داد؟! یه چن کیلو پسته ای! یه مقدار زعفرونی! یه چن تا بشکه نفتی! ازین چیزا نداد؟! هاهاها. نه! دیگه این چیزا جواب نداره. دوران سیاست لبخند و مماشات گذشته.. نگرانیشونم از همینه. هاهاها. بعله. پائیز و زمستون برجام و نظام فرا رسیده. این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست.. هاهاهاها فعلا.


لطفا به اشتراک بگذارید: