موشکاف ۲۲شهریور- برنامه اقتصادی شیخ فری از زور حسابشدگی داره به معما تبدیل می شه؟

موشکاف ۲۲ شهریور


موشکاف:‌ دوستان سلام! کی گفته که شیخ فری برنامه نداره و از نظر اقتصادی ناتوان و علیله؟ نه واقعا کی گفته؟ حتما با تدبیر وامید عناد داشته. بذارین یه نمونه از برنامه ریزی خیلی حسابشده رو بهتون نشون بدم. ببینین:


تلویزیون رژیم – 20 شهریور


فروش ارز مسافرتی از امروز متوقف شد. بانک مرکزی اعلام کرده بانک ها می توانند ضمن تشریح فرایندهای مرتبط با فروش ارز مسافرتی اعمم از سیاحتی یا زیارتی از امروز به فروش این ارز به نرخ بازار آزاد در مقابل ارائه گذرنامه بلیط و ویزای  کشور مقصد اقدام کنند. پیش از این مسافران خارج از کشور می توانستند حداکثر یک بار در سال 300 دلار با نرخ مبادله ای تهیه کنند.


موشکاف: خب عنادو بذارین کنار و نظر بدین. اولا محدودیت ارز برا مسافران رو برداشته، این که خودش کمک به مسافرانه، دوماً به بازار ارز رونق داده. خب اینا بده. این برنامه نیست؟ این یه برنامه ریزی هوشیارانة اقتصادیه. می گین نه، از کارشناسای خود نظام بپرسین:


کیهان خامنه ای- 21 شهریور


دولت شعار رفع فقر می‌دهد اما آن را تشدید می‌کند


یک کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلب گفت نظام تصمیم‌گیری دولت علیل و ناتوان است و متاسفانه با سیاست‌های دولت دوازدهم، نه تنها فقر مطلق ریشه‌کن نمی‌شود بلکه گسترده‌تر و عمیق‌تر هم خواهد شد. آقایانی که درباره ریشه‌کن کردن فقر مطلق طی دو یا حتی چهار سال صحبت می‌کنند اصلا توجیه نیستند و تصور درست و منطقی از این ماجرا ندارند و مسئله را اصلا نشناختند.


موشکاف: چی شد، چی شد!.... حالا خوبه این کارناشناس، اصلاح طلب بوده و این طوری زیراب شیخ فری رو می زنه، اگر اصولگرا و از باند رقیب روحانی بود چیکار می کرد؟ هاهاهاها . اصلا اصلاح طلبا، تو همون اسم قلابی شونم کلک زدنو فقط طلب شو  نگهداشتن چون سر کابینه حسابی از شیخ فری طلبکارن،‌ بریم ببینیم رسانه های رقبای روحانی تو این مورد چی گفتن؟


روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران-20شهریور


نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس: علت افزایش نرخ ارز پیش بینی کسری بودجه 37 هزار میلیارد تومانی بودجه است.


موشکاف:‌ آهان... دیدین حالا چه برنامه ریزی حساب شده یی داره این شیخ فری؟ این یارو نایب رئیسه انصافاً حق مطلبو ادا کرده. بله شیخ فری برنامه ریخته که 37هزار میلیارد کسری بودجه رو با گرون کردن نرخ ارز حل و فصل کنه تا مسألة لبنان و سوریه رو بتونه حل کنه. به این می گن برنامه ریزی هوشیارانة اقتصادی. حالا بقیه اش:


روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران-20شهریور


دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی : تمام کالاها به غیر از نان و شیر از شمول قیمت گذاری خارج می شوند.


موشکاف: برنامة اقتصادی شیخ فری از زور حسابشدگی داره به معما تبدیل می شه؟  خب چه ربطی هست بین گرونی نرخ ارز و برداشتن اتیکت قیمت از روی کالاها؟ خب طرح شیخ فری بالاخره چیه؟


روزنامه حکومتی وطن امروز- 20 شهریور


دلار به 4000 تومان نزدیک شد... «کسب درآمد با گرانی ارز، دست کردن در جیب مردم است».


موشکاف:‌ هاهاهاها. بازم که به شیخ فری مارک می زنن؟ اولا که دست دولت روحانی و آقازاده هاش همراه دستهایی از بیت ولایت شامل یک دست چلاق و دستهای ارگانهای متعدد ولایت مدار،‌ سالهاس تو جیب مردم و نه فقط تو جیب که تو سفرة مردمم هست. پس چرا مارک می زنین که تازه دستشو تو جیب مردم کرده؟ ثانیاً ربط گرونی ارز به جیب مردم چیه؟


با عبور بهای دلار از کانال 3 هزار و 900 تومان و رسیدن آن به 3 هزار و 905 تومان در بازار آزاد برای همه مسجل شده که قیمت ارز در حال یکسان‌سازی است و وقتی این روند را در کنار مصوبه حذف درج قیمت روی کالاها قرار می‌دهیم، مشخص است که دولت به عنوان مهم‌ترین عرضه‌کننده ارز در بازار با هدف تأمین کسری بودجه برای افزایش بهای ارز چراغ سبز نشان داده است، حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا دولت فکری به حال تبعات تورمی افزایش بهای ارز کرده است یا اینکه با حذف درج قیمت روی کالا‌ها تورم به مصرف‌کننده تحمیل شده ولی در آمارها درج نمی‌شود.


موشکاف: معما چو حل گشت آسان شود هاهاهاها. حالا دیدین چه برنامه ریزی حسابشده یی داره، با گرونی ارز حدود 10هزار میلیارد تومن به گفتة‌ نایب رئیس کمیسیون بودجه می ره تو جیب دولت، اما این پولا از کجا میاد؟ از جیب ملت با گرونی کالاها، طوری که تو آمارها ثبت نمی شه تا شیخ فری بازم بتونه بگه تورمو پایین نگهداشته. حالا دیدین برای چاپیدن ملت چه برنامه ریزی دقیقی داره؟ فقط اشکالش اینه که حواسش به یه چیزی نیست، اونم لشگر گرسنگانه که بد کمینی برا کل نظام گذاشت. هاهاهاها. شب شما خوش.


لطفا به اشتراک بگذارید: