گفتگوی هفته پیک شادی ـ خیزش قهرمانانه مردم اصفهان و واکنشهای دستگاه تبلیغاتی رژیم

خیزش قهرمانانه مردم اصفهان و واکنشهای دستگاه تبلیغاتی رژیم ـ گفتگوی هفته پیک شادی


از چند ماه پیش کشاورزان اصفهان در اعتراضاتشان هشدار می‌دادند که کوتاه نخواهند آمد و حقآبه را خواهند گرفت.


این روزها کشاورزان و مردم اصفهان برای آب و آزادی بپا خاستند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند،


فریادشان در اصفهان متوقف نشد و به گوش جهانیان رسید. نگاهی گذرا به برخی رسانه‌های منطقه و جهان این واقعیت را نمایان می‌کند.


خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: کشاورزان ایران به اعتراض برمی‌خیزند


در گزارش سایت نشنال نیوز امارت آمده است: «پلیس برای متفرق کردن صدها نفری که خواستار اقدام دولت در مورد خشک‌سالی بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد»


رویترز در سومین گزارش خود از قیام مردم اصفهان نوشت: «نیروهای امنیتی [رژیم] ایران روز جمعه در جریان درگیری با معترضانی که در شهر اصفهان برای حمایت از کشاورزان خشمگین از کمبود آب تظاهرات می‌کردند، از گاز اشک‌آور، باتون و ظاهراً تفنگ‌های ساچمه‌ای استفاده کردند».


سایت المانیتور در گزارشی به حمله‌ٔ مأموران وحشی نیروی انتظامی به تحصن کشاورزان پرداخت و نوشت: «ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی مملو از صحنه‌های پر هرج و مرج در حالی‌که چادرها در آتش می‌سوختند، بود. پلیس به معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد تا به تحصن دو هفته‌یی آنها پایان دهد».


عرب نیوز: «اعضای پارلمان انگلستان «سرکوب بی‌رحمانه» تهران علیه اعتراضات آب را محکوم می‌کنند»


مایک پمپئو وزیر خارجه‌ٔ پیشین آمریکا در توئیتی نوشت: «یک سال پیش، رژیم ایران بیش از ۱۵۰۰ معترض را قتل‌عام کرد. اراذل خامنه‌ای امروز در اصفهان بار دیگر با خونسردی به ایرانیان به جرم تشنگی تیراندازی می‌کنند. این خطاب به مردم شجاع ایران است: آمریکایی‌ها با شما هستند»


این تنها گوشه‌یی از بازتاب قیام مردم اصفهان در رسانه‌های جهان است. خبر قیام مردم اصفهان جهانی شده و رژیم آخوندی با قطع اینترنت نمی‌تواند این واقعیت را بپوشاند.



مطالب مرتبط


گفتگوی هفته پیک شادی ـ جابه‌جایی مرزهای وقاحت توسط حاجی زاده


طنین صدای اصفهان

لطفا به اشتراک بگذارید: