تیمی که در برابر جلادان مردمش کرنش کند، تیم ملی نیست

در تاریخ نوشتند: تیمی که در برابر جلادان مردمش کرنش کند، تیم ملی نیست ـ ۴آذر۱۴۰۱
در پی کشته شدن مهسا امینی جمعه ۲۵شهریور۱۴۰۱ مردم معترض و جوانان شورشگر با شعار «از کردستان تا تهران ستم علیه زنان» در جلوی بیمارستان کسری و خیابانهای تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

خبرگزاری فرانسه ۲۵شهریور در گزارشی از تظاهرات مردم با عنوان «خشم از مرگ زن ایرانی پس از دستگیری توسط پلیس اخلاق» نوشت: «گروهی از مردم در تجمع حوالی میدان آٰرژانتین در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی شعار "‌خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله" "قسم به خون مهسا، ایران می‌گردد آزاد" سردادند».

«در میدان آزادی تهران مردم با شعارهای "مرگ بر خامنه‌ای" ، "مرگ بر ستمگر"، "ما همه مهسا هستیم بجنگ تا بجنگیم" ، "مرگ بر دیکتاتور"، "بی شرف بی‌شرف" با نیروهای سرکوبگر به مقابله پرداختند. در تهران با شروع تاریکی هوا مردم به پشت‌بام‌ها رفته و با شعار "‌مرگ بر خامنه‌ای"و"‌مرگ بر دیکتاتور" دست به اعتراض زدند و تا پاسی از شب ادامه داشت».



واکنش خیره کنندهٔ مردم در فضای مجازی
اسکای نیوز ۲۶شهریور ۱۴۰۱نوشت: «پس از مرگ مهسا امینی ۲۲ساله به‌دنبال دستگیری وی توسط پلیس اخلاق، اعتراضات در ایران آغاز شد. در پست‌های شبکه‌های اجتماعی معترضان شعار می‌دهند، "مرگ بر دیکتاتور (خامنه‌ای)».

کاربری نوشت: «انزجارآور است». زندگی چند جوان بی‌گناه باید به طرز وحشیانه‌ای ربوده شود تا همه ما برخیزیم؟"

کاربری توئیت کرد: «مردم ایران طلوع خواهند کرد و بر این ستاره مردگی پیروز خواهند شد. ایران این ستاره کُشان را در هم خواهد شکست. مهسا قلب خونین و تپنده ایران است».

تلگرام چند ثانیه (رژیم) ۲۶شهریور به انزجار اجتماعی از خامنه‌ای اعتراف کرد و نوشت: «تاکنون بیش از ۱۹۰هزار توئیت در این رابطه منتشر شده است. این توئیتها به شکل خیره‌کننده‌ای لایک شده‌اند و در مجموع بیش از ۷.۵ میلیون! بار لایک و ۸۳۰هزار بار بازنشر شده‌اند. بر اساس این داده‌ها در یک‌سال اخیر، هیچ موضوعی به اندازه مرگ مهسا امینی واکنش‌های مجازی را به‌دنبال نداشت».


مطالب مرتبط
خامنه‌ای در رابطه با انقلاب گفت: اغتشاشات جمع خواهد شد
۴دهه شقاوت و زن‌ستیزی
لطفا به اشتراک بگذارید: