خامنه‌ای در رابطه با انقلاب گفت: اغتشاشات جمع خواهد شد

اغتشاشات جمع خواهد شد ـ خامنه‌ای در رابطه با انقلاب گفت ـ ۳آذر۱۴۰۱
خامنه‌ای روزی در سخنرانی برای سرکردگان مجمع تشخیص مصلحت حکومتش، انقلاب دمکراتیک مردم ایران را «اغتشاش‌های پراکنده» توصیف کرده و آن‌را حاصل انفعال و ناشی‌گری «دشمن» می‌خواند؛ اما یک روز دیگر خبر از «برنامه ریزی درازمدت چندین ساله» می‌دهد! تکرار این حرکات زیگزاگی خامنه‌ای چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد؟!

مهم‌تر این‌که آیا این جست و خیز‌های برای عبور از قیام شکوهمند مردمی کافی و کارآ خواهد بود؟

همان تاکتیک کرونا برای قیام!
مردم ایران به‌خوبی به یاد دارند که اولین موضع‌گیری خامنه‌ای دجال درباره‌ٔ گسترش ویروس کرونا در ایران دقیقاً بر مبنای همین تاکتیک و سناریو بود. وی شاید در ظاهر با بیان این جمله که «این بلای آن‌چنان بزرگی نیست!» بلاهت نشان داد؛ به‌ویژه که پس از آن هم مدعی شد با «خواندن فلان دعا و توسل» می‌توان این بلا را رفع کرد!

اما در واقع او در حال اجرای همین تاکتیک تکراری «انکار و کوچک انگاری اولیه ـ اقرار و بزرگ نمایی ثانویه» بوده است!

در واقع در مرحله‌ٔ اول با مینی‌میزه کردن و کم اهمیت دانستن موضوع، تلاش می‌کند اهمال، کم‌کاری یا ضعف خود و نظامش را در قبال آن موضوع بپوشاند؛ سپس در مرحله‌ٔ بعدی که موج از سر عبور کرد، با بزرگنمایی همان موضوع، حکومتش را دارای «اقتدار» و «توان مدیریت» نشان دهد!

یادآوری و ذکر تمامی سوابق این رفتار خامنه‌ای و سرکردگان حکومتش ضروری نیست، اما برای تشخیص ریل‌گذاری که لوکوموتیو نظام بر روی آن حرک می‌کند، چند نمونه کافی است.

سران نظام ننگین ولایت درباره‌ٔ قیامهای سال۸۸ که در لجنزار سبز خیانت غرق شد، با عناوین «خس و خاشاک» و «اغتشاش حقیر» سخن می‌گفتند؛ اما بعدها از ترس و وحشت خود چنان پرده برداشتند که نشان داد «لرزه‌ٔ سرنگونی» را حس کرده‌اند.


مطالب مرتبط
خبرگزاری سپاه : برخی اتفاقات اخیر را با حوادث ابتدای دهه۶۰ مقایسه میکنند
خامنه‌ای و نمایش تکراری «از انکار تا اقرار!»
لطفا به اشتراک بگذارید: