گزیده‌ای از کنفرانس در واشینگتن قیام ایران در چهارمین ماه و سخنرانی خانم مریم رجوی

سخنان خانم مریم رجوی

مایک پمپئو  ـ فرماندار گری لاک  ـ فرماندار سم براون بک ـ ژنرال جک کین و خانم لیندا چاوز

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت:

قیامی که در ایران جاری است، قطعا به سرنگونی استبداد مذهبی خواهد انجامید که دنیا را خواهد لرزاند.

زمان آن رسیده که دولتهای غرب نبرد مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی را به‌رسمیت بشناسند.

سفارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به‌رژیم باید تعطیل و مزدوران اخراج شوند.

هر نوع مذاکره و امتیاز دادن به حاکمان جنایتکار ایران بایستی قطع شود.

مایک پمپئو:

آنچه در ایران در جریان است، انقلابی است برای آزادی و استقرار یک جمهوری دموکراتیک

ایران هرگز به دیکتاتوری گذشته برنخواهد گشت.

مایک پمپئو:

کانونهای شورشی منبع انگیزش مردم ایران هستند.

آنچه در این سه ماه گذشته در ایران اتفاق افتاده است، حاصل یک مقاومت ۴۰ساله و پرداخت بها در این سالیان بوده است  که اکنون در قیام مردم ایران متبلور شده است.

گری لاک فرماندار سابق واشینگتن و وزیر بازرگانی

برنامه ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی پایه یک جامعه آزاد و عادلانه است و مورد حمایت ۲۵۰ نماینده مردم آمریکا از هر دو حزب قرار گرفته است.

لیندا چاوز:

من افتخار دارم که با خانم مریم رجوی آشنا هستم و شاهد مبارزه و رهبری این مقاومت توسط او بوده‌ام، او یک رهبر ویژه است.

مردم ایران باید حق داشته باشند آنطور که می خواهند رهبران خود را انتخاب کنند. این بخشی از برنامه ۱۰ماده ای خانم رجوی برای ایران آینده است.

سناتور سام براون بک فرماندار پیشین کانزاس:

روزهای رژیم ایران به شمارش افتاده و سرنگون خواهد شد.

اینک مقاومت سازمان‌یافته و قدرتمندی وجود دارد که به هیچ وجه عقب نمی‌نشیند. این بسیار امیدبخش است.

ژنرال جک کین:

هدف قیام ایران این است: آخوندها باید بروند این رژیم باید پایان یابد.

مردم دیکتاتوری آخوندها و دیکتاتوری شاه را نمی‌خواهند بلکه خواهان یک حکومت دموکراتیک به رهبری مریم رجوی هستند.

روز شنبه ۲۶آذر کنفرانسی در واشنیگتن با حضور شخصیت‌های برجستهٔ آمریکایی و نمایندگان جوامع انجمن‌های ایرانیان مقیم آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک و آزاد برگزار شد و خانم مریم رجوی با ویدئو کنفرانس سخنرانی کردند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۱، گری لاک، دموکرات، فرماندار سابق ایالت واشنگتن، وزیر سابق تجارت و سفیر سابق آمریکا در چین، سام براون بک، فرماندار و سناتور سابق ایالت کانزاس و سفیر ویژه آمریکا در امور آزادی مذاهب، ژنرال جک کین، معاون سابق رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا، و خانم لیندا چاوز مدیر سابق دفتر روابط عمومی کاخ سفید در میان سخنرانان این کنفرانس بودند

سخنان خانم مریم رجوی:

شخصیت‌های محترم،

خانم‌ها، آقایان،

یاران مقاومت و ایرانیان آزاده،

به همه شما صمیمانه درود می‌فرستم و از حمایتهای شما از فداکاریها و رنجهای قیام‌کنندگان در قیام مردم ایران تشکر می‌کنم.

امروز در همه جا روشنایی شعله‌هایی دیده می‌شود که از زجر زندانیان تحت شکنجه و درد مادران و پدران شهیدان و نبرد دلیران شورشگر، برافروخته شده است.

قیامی که در ایران جاری است یکی از مهم‌ترین رخدادهای جهان در سال۲۰۲۲ است.

این قیام‌ها قطعاً به سرنگونی استبداد مذهبی خواهد انجامید که دنیا را خواهد لرزاند.

دقیقا ۹۴روز از آغاز قیام گذشته است.

در این مدت، رژیم بیش از ۷۰۰تن از قیام‌کنندگان را در خیابان‌ها به‌قتل رسانده و دست کم ۳۰هزار نفر را دستگیر کرده است.

هفته گذشته رژیم با اعدام دو تن از معترضان به جنایت دیگری دست زد، اما این جنایتها نمی‌تواند قیام را متوقف کند.

به‌عکس قیام‌ها روزبه‌روز بیشتر روی سرنگونی رژیم متمرکز شده و بخش زیادی از جمعیت کشور به این جنبش پیوسته‌اند.

شعار مرگ بر خامنه‌ای همه جا شنیده می‌شود که نشان از خواست همه مردم ایران برای سرنگونی رژیم است.

دانش‌آموزان به انقلاب پیوسته‌اند و زنان شرکت‌کننده در قیام فریاد می‌زنند: چه با حجاب چه بی‌حجاب، پیش به سوی انقلاب.

امروز رژیم هیچ راه‌حل سیاسی و اجتماعی برای ارائه ندارد.

حتی اگر سرکوب را تشدید کند یا به روند کنونی ادامه دهد، در هرحال نمی‌تواند به‌تعادل قبل از قیام برگردد و سرنگون خواهد شد.

در حقیقت، قیام ایران ریشه‌های عمیقی در ۴دهه مقاومت مردم در مقابل این رژیم دارد. قیام‌کنندگان از آگاهی عمیقی برخوردارند و آینده تابناکی را در برابر خود می‌بینند.

۴ دهه مقاومت فداکارانه در مقابل دیکتاتوری مذهبی آخوندها یک فرهنگ پیشرفته مبارزاتی خلق کرده است.

۱۲۰هزار نفر که جانشان را برای آزادی فدا کرده‌اند از جمله ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در سال۶۷، صدها هزار زندانی شکنجه شده، دهها هزار زن آزادیخواه که در نبرد با این رژیم زندانی و شکنجه یا شهید شدند، پایداری طولانی یک جنبش سازمان‌یافته بر سر اصول و مرزبندی با دو دیکتاتوری پیشین و کنونی و دفاع از آزادی و حاکمیت مردم، ریشه‌های قیام پرشکوه امروز ایران است.

فعالیت کانون‌های‌شورشی مجاهدین در سال‌های اخیر که با تحمل دستگیریهای متعدد و ضربات بسیار صورت گرفته، بر فعالیت‌های جوانان شورشی در همین ماه‌ها تأثیر داشته است.

دوستان عزیز!

تحول چشمگیری در ایران در حال وقوع است. زمان آن است که دولتهای غرب، سیاست خود در قبال ایران را تغییر دهند. آنها باید حق مردم ایران برای مقاومت و دفاع از خود در مقابل سرکوب بیرحمانه دیکتاتوری دینی را به‌رسمیت بشناسند.

امروز دیگر حرف ما فقط این نیست که جهان با وجود استبداد مذهبی در ایران دچار تروریسم و جنگ و ناامنی است؛ بلکه این است که قیام و انقلاب ایران ارمغانی برای خاورمیانه و جهان دارد که صلح و دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

خوشبختانه در ایالات متحده، نمایندگان هر دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا حمایت صمیمانه‌یی نسبت به قیام ایران ابراز کرده‌اند. در کانادا، استرالیا و اروپا نیز افکار عمومی و پارلمانها از مردم ایران حمایت کرده‌اند.

در چنین شرایطی رژیم هر کاری می‌کند تا آمریکا را از دست زدن به حمایت عملی از قیام‌ها باز دارد.

متأسفانه دیپلماسی آمریکا تلاش می‌کند، خطوط قرمز خامنه‌ای را رعایت کند.

با اتخاذ خطوطی دوگانه‌: آمریکا در رویکرد رسانه‌یی سرکوبگری رژیم را سرزنش می‌کند و همدردی رقیقی با بخشی از اعتراضات می‌کند و در سیاست عملی، برای رسیدن به توافق با رژیم تلاش می‌کند.

در حالی‌که خامنه‌ای در سخنرانی علنی هر شکلی از توافق بر سر برنامه اتمی را رد می‌کند؛ اما مخفیانه، درها را برای تبادل پیام‌ها از طریق واسطه‌ها باز می‌گذارد.

او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که مذاکره اتمی با گروه ۵ + ۱ ادامه پیدا کند زیرا رژیم به استمرار مذاکره با غرب برای مقابله با قیام‌ها نیاز دارد.

زمان آن رسیده که دولتهای غرب به این سیاست پایان داده و صدای مردم و مقاومت مردم ایران را بشنوند که مشعل مقاومت برای آزادی را طی چهار دهه با پرداخت سنگین‌ترین بها، شعله‌ور نگه‌داشته‌اند.

در سه ماه گذشته هر روز این فریاد از خیابانهای بسیاری شهرهای ایران شنیده شده که ما به طرف سرنگونی رژیم در حال حرکتیم. پس زمان آن است که آمریکا و همه دولتهای غرب از مبارزه مردم ایران برای تغییر رژیم حمایت کنند.

چند روز پیش، اکثریت اکوساک به اخراج رژیم آخوندها از کمیسیون مقام زن ملل‌متحد رأی دادند. ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم. این رژیم نامشروع به هیچ‌وجه نماینده مردم ایران نیست و باید از جامعه بین‌المللی طرد شده و از سازمان ملل و نهادهای مختلف آن اخراج شود.

خانم‌ها و آقایان،

چند سال قبل دولت آمریکا سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. کاری که اکنون تمام جهان غرب بایستی انجام بدهد.

مهم‌تر این‌که زمان آن است که آمریکا مشروعیت نبرد جوانان ایران با این نیروی اهریمنی و تروریستی را به‌رسمیت بشناسد. آمریکا باید رسماً انقلاب مردم ایران برای برقراری یک جمهوری بر پایه ارزش‌های دمکراتیک را به‌رسمیت بشناسد.

سفارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به‌رژیم که پشتیبان سرکوب در داخل ایران هستند، باید تعطیل شوند.

هر نوع مذاکره و امتیاز دادن به حاکمان جنایتکار ایران بایستی قطع شود.

مردم ایران برای زمین زدن هیولای سرکوب و تروریسم به‌پا خاسته‌اند آنها انتخاب کرده‌اند که بهای آزادی را با خون خود بپردازند. باشد که جهان برای همبستگی با آنها به‌پا خیزد.

از همه شما متشکرم.

 

در کنفرانس واشینگتن مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا طی یک سخنرانی تصریح کرد آنچه در ایران در جریان است انقلابی است برای آزادی و استقرار یک جمهوری دموکراتیک، و ایران هرگز به دیکتاتوری گذشته برنخواهد گشت.

پمپئو نقش کانونهای شورشی را ستود و آنان را منبع انگیزش مردم ایران توصیف کرد. وزیر خارجه آمریکا تا سال۲۰۲۱گفت آنچه در این سه ماه گذشته در ایران اتفاق افتاده است حاصل یک مقاومت ۴۰ساله و پرداخت بها در این سالیان بوده است که اکنون در قیام مردم ایران متبلور شده است.

وی افزود: رژیم ایران، بیرحم، فاسد و بزدل است جنایتکارانی مانند رئیسی که مرتکب جنایات در حق مردم ایران شده است الآن در رأس حکومت است. این رژیم جلاد در برابر قیامی که ۹۰روز است جریان دارد از هم‌اکنون شکست‌خورده است. رژیم در خطرناکترین نقطهٔ خود قرار دارد. این رژیم تضعیف شده و چرخهٴ اعتراضات طی ۵سال گذشته اکنون به یک سرفصل رسیده است. قیام که با پیشتازی زنان و حضور فعال جوانان جریان دارد خواستار اصلاحات در این رژیم نیستند. آنها خواهان یک جمهوری دمکراتیک و آزاد هستند

گری لاک، وزیر بازرگانی آمریکا تا ۲۰۱۱و فرماندار سابق واشنگتن گفت: برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی پایه یک جامعه آزاد و عادلانه است و مورد حمایت ۲۵۰ نماینده مردم آمریکا از هر دو حزب قرار گرفته است. شما قیامی قهرمانانه در مقابل رژیمی فاسد و سرکوبگر و تروریست را به پیش می‌برید. مردم آمریکا با مردم ایران همبستگی کامل دارند. دموکراسیها باید اپوزیسیون و مقاومتی که نقشی حیاتی در مقابله با اقدامات سرکوبگرانه رژیم ایران پیش می برند حمایت کنند مردم ایران مستحق دولتی هستند که دمکراسی و حکومت قانون را محترم بشمارد.

گری لاک افزود: سازمان اصلی اپوزیسیون، مجاهدین خلق، ‌اسامی ۵۸۰ قیام‌کننده را اعلام کرده است که توسط رژیم کشته شدند که شامل ۶۰ کودک می‌شود. این قیام که زنان و جوانان پیشآهنگ آن بوده‌اند تبدیل به یک فریاد واحد برای تغییر رژیم و حصول دموکراسی شده است. سازمانهای بین‌المللی مانند سازمان ملل و دادگاه جهانی باید رهبران رژیم را به‌خاطر چند دهه جنایت علیه بشریت مورد بازخواست قرار دهند

مردم ایران بهای سنگینی در مقاومت علیه دو دیکتاتوری شاه و شیخ پرداخته‌اند. در قتل‌عام ۱۳۶۷ سی هزار زندانی سیاسی اعدام شدند که اغلب به جنبش اصلی اپوزیسیون، ‌مجاهدین خلق، وابسته بودند

جامعه جهانی باید در کنار مردم ایران در مبارزه قهرمانانه‌شان برای آزادی و دمکراسی قرار گیرد.

لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ‌سفید در کنفرانس واشینگتن گفت:

من افتخار دارم که با خانم مریم رجوی آشنا هستم و شاهد مبارزه‌اش و رهبری این مقاومت توسط او بوده‌ام. او یک رهبر ویژه است. ما باید دنبال یک تغییر اساسی در سیاستهای پایتخهای مختلف جهان از جمله آمریکا در قبال ایران باشیم. مردم ایران باید حق داشته باشند آنطور که می‌خواهند رهبران خود را انتخاب کنند. این بخشی از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی برای ایران آینده است.

وی افزود: در این رژیم هیچ گزینه‌یی برای زندگی آزاد وجود ندارد. این رژیم می‌خواهد همه چیز را به مردم تحمیل کند. این یک اعتراض به فساد و شرایط اقتصادی یا حتی اعتراض به پلیس اخلاق نیست. مردم خواهان تغییر رژیم هستند. ما باید سیاستی داشته باشیم که تنها یک هدف داشته باشد این‌که خامنه‌ای و اوباشش کنار بروند و آزادی برای مردم ایران وجود داشته باشد

سناتور سام براون بک سفیر آمریکا برای آزادی مذهبی (۲۰۲۱)، فرماندار آرکانزاس (۲۰۱۸) سخنران بعدی کنفرانس گفت: روزهای رژیم ایران بشمارش افتاده و سرنگون خواهد شد. اینک مقاومت سازمان‌یافته و قدرتمندی وجود دارد که به هیچ‌وجه عقب نمی‌نشیند. این بسیار امیدبخش است. مذهب نمی‌تواند توسط هیچ حکومتی بر ملتی تحمیل شود. مردم ایران به‌زودی یک ایران دمکراتیک را که در حال متولد شدن است تشکیل خواهند داد. ما باید حامی مردم ایران باشیم، و حق آنها برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی را به‌رسمیت بشناسیم.

ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا گفت:

هدف قیام اینست: آخوندها باید بروند، این رژیم باید پایان یابد. مردم می‌دانند این رژیم توان هیچ اصلاحی ندارد و مردم هستند که باید حکومت را تغییر دهند مردم دیکتاتوری آخوندها و دیکتاتوری شاه را نمی‌خواهند، بلکه خواهان یک حکومت دمکراتیک به رهبری مریم رجوی هستند.

وی افزود: مماشات با دولتی که هزاران تن از مردم ایران را کشته معنا ندارد. دولت آمریکا باید سیاست جدیدی علیه این رژیم اتخاذ کند: متوقف کردن فوری مذاکرات اتمی با این رژیم دولت بایدن باید از حق مردم ایران برای شورش و برای آزادی و دمکراسی حمایت کند. این یک انقلاب است و صرفاً یک جنبش اعتراضی نیست.

مردم ایران به جهان نشان داده‌اند که رژیم حاکم بر ایران هیچ مشروعیتی ندارد، هیچ حمایتی در میان مردم ندارد و آنها حاضرند همه چیز خود را برای نیل به آزادی بدهند.

 

مطالب مرتبط

بازتاب کنفرانس در واشینگتن و سخنان خانم مریم رجوی در خبرگزاری فرانسه

سخنرانی مایک پمپئو در کنفرانس حمایت از قیام ایران در واشنگتن

لطفا به اشتراک بگذارید: