فاجعه در جاده قم به‌سمت گرمسار

خبرگزاری حکومتی ایرنا خبر داد بر اثر تصادف زنجیره‌ای چهارشنبه ۹خرداد تعداد۳۰ خودرو در کیلومتر ۳۰ محور قم گرمسار و بالعکس، مجموعاً ۲۱نفر مصدوم و یک نفر جان خود را از دست داد

بنا بر بر گزارش موجود بر اثر این حادثه متأسفانه راننده خودرو کامیون در صحنه جان خود را از دست داد و مجموعاً ۲۱نفر مصدوم شدند.

شایان ذکر است که وضعیت خودروها و جاده‌ها در ایران به‌عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات محسوب می‌شود. در همین رابطه خبرگزاری صدا و سیمای آخوندی در آبانماه سال۱۴۰۰ طی گزارشی از ابعاد فاجعه تصادفات در ایران خبر داد و نوشت: در ۴۰سال گذشته حدود یک میلیون و صد هزار نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و حدود ده تا پانزده میلیون نفر نیز دچار مصدومیت شده‌اند.

روزنامه حکومتی اعتماد در گزارش خود در دیماه ۱۴۰۱ نوشت: «در ۳۰روز، طی آبان‌ماه سال۱۴۰۱ تعداد هزار و ۷۴۷نفر بر اثر تصادفات کشته و ۳۴هزار و ۵۰۷نفر هم مصدوم شده‌اند. در بررسیها از آمار کشته‌شدگان و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز سازمان پزشکی قانونی طی ۸ماهه اول سال۱۴۰۱ نشان داده شده است؛ ۱۳هزار و ۴۷۶نفر کشته و ۲۶۲هزار و ۵۲۱نفر مصدوم شده‌اند که ۱۸۴هزار و ۷۹۸نفر از مصدومان مرد و ۷۷هزار و ۷۲۳نفر از آنها زن بوده‌اند. این در حالی است که طی همین بازه زمانی در سال گذشته آمار کشته‌شدگان ۱۱هزار و ۷۶۷نفر اعلام شده بود. این ارقام مشخص می‌کند آمار کشته‌شدگان تصادفات نسبت به سال گذشته ۱۴، ۵درصد رشد داشته است. هم‌چنین آمار مصدومان هم نسبت به سال گذشته ۲۱درصد رشد داشته است».

این گزارش هم‌چنین می‌افزاید «طبق آمارها سالانه بیش از ۱۷هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند و میزان تصادفات جاده‌یی در کشور ما ۲۰درصد بیشتر از استانداردهای جهانی است.

آذرماه ۱۴۰۱ هادیانفر سرکرده پلیس راهور فراجا درباره حوادث رانندگی گفت: «پلیس مسئول پیشگیری از تصادفات نیست بلکه مسئول رسیدگی به تصادفات است».

لطفا به اشتراک بگذارید: