بسوی آزادی ـ گردهمایی بزرگ مقاومت ـ ۱۳۹۴

گردهمایی روز شنبه ۲۳خرداد ۱۳۹۴ از نظر تعداد و موقعیت سیاسی میهمانان برجسته مراسم، یک نقطه‌عطف بود. در این مراسم بیش از ۶۰۰چهره نامدار سیاسی و حقوقدان برجسته از ۷۰کشور جهان شرکت کردند.

جمع شدن این کمیت با آن کیفیت، به خودی خود نشان‌دهنده وزن و جایگاه بین‌المللی مقاومت ایران بود در حالی‌که افزایش چشم‌گیر شرکت‌ کنندگان در مراسم نیز خود به تنهایی نشان‌دهنده ارزش ملی این گردهمایی و قدرت آلترناتیو دیکتاتوری حاکم بود.

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود از جمله گفت:

« در مبارزه با بربریت ولایت‌فقیه، تنها گوهر ماندگار، امید و ایمان و صداقت و فداکاری است. مجاهدین خلق ایران که امسال به پنجاهمین سال حیات خود پا گذاشته‌اند، یک مبارزه آرمان‌خواهانه را پیش برده‌اند و هیچ‌گاه به ثمرات آن برای خودشان چشم ندوخته‌اند.
آرمان داشتن، یعنی؛ مثل کوه ماندن و مثل رود رفتن و در هر بلا و توفانی پرچم آزادی را هر چه محکمتر در دست فشردن. از گذشت زمان و از قیمت سنگین آن هیچ هراسی نداشتن. این است راهی که سفینه آزادی را به ساحل نجات می‌رساند.

از محمد حنیف و یارانش، تا جوانی که همین دیروز به صفوف ما پیوست، از مردان مؤمن به آرمان برابری تا یک‌هزار زن پیشتاز در شورای مرکزی مجاهدین، همه، راه و رسمشان، از خودگذشتگی بی‌چشمداشت است. آنها از آیینی پیروی می‌کنند که راهنمای عمل پیشتازان و پیشوایان آزادی از آغاز تاریخ تا امروز بوده است. یعنی برگزیدن یک تعهد جوشان و ایمان به این‌که این جهان، جهان تغییر است و نه تقدیر. قانون اساسی ما آزادی، دموکراسی و برابری است.

با همین آرمان و با همین ایمان، ما در پی بنای یک جامعه آزاد و دموکراتیک هستیم.»

 

لطفا به اشتراک بگذارید: