دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس ـ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ ـ استرون استیونسون و پائولو کازاکا

نمایندگان پیشین پارلمان اروپا

استرون استیونسون – نماینده پارلمان اروپا ۲۰۰۴-۲۰۱۴:  آزادی، برابری، برادری.  لافایت – شخصیت تاریخی فرانسه -  از آنچه دیروز اتفاق افتاد، می‌تواند واقعاً شرمنده باشد. آن اتفاقی که دیروز افتاد، شرم‌آور بود. این لکه‌ای ننگ برای فرانسه است. شما نمی‌توانید اجازه دهید چنین رفتاری صورت گیرد

صد هزار ایرانی می‌خواستند یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در پاریس برگزار کنند، جلوی  ده‌ها هزار نفر از آن‌ها در اتوبوس‌ها گرفته شد. در گرمای بالای ۳۶ درجه، این خشم‌آور است. اینکه پلیس با لباس ضد شورش بیاید و اعضای مسالمت‌جوی ایرانیان در تبعید را دستگیر کرده، بزند یا حتی برخی از آن‌ها را به بیمارستان بفرستد، خشم‌آور است و فراموش نخواهد شد

به مدت ۲۵ سال، آلخو ویدال کوادراس، خودم و پائولو کازا   از خانم رجوی و شورای ملی مقاومت حمایت کرده‌ایم. طی این ربع قرن، ما با مسائل بسیار بسیار عمده و بحران‌های بزرگ مواجه شدیم. با همه آنها  مقابله کردیم و با قدرت آن‌ها را پشت سر گذاشتیم و به پیروزی رساندیم

می‌خواهم به همه برادران و خواهرانمان در اشرف ۳ بگویم، به کانون‌های شورشی و مردم ایران که خواهان خلاصی از شر این رژیم هستند، که شما مبنای آینده ایران آزاد هستید. ما صد درصد از شما حمایت می‌کنیم

در پایان سخنانم نیز خطاب به شورشگران ایران، کانون‌های شورشی و اشرف ۳، فقط یک کلام دارم و آن هم کلمه پیروزی است

پائولو کازاکا – نماینده پارلمان اروپا ۲۰۰۹-۲۰۱۹: تقریباً ۲۳ سال پیش، سوم ژوئیه ۲۰۰۳، اولین باری بود که به اورسوراواز آمدم. روزهای سختی بود. روز سوم ژوئیه خانم رجوی آزاد شد. فکر می‌کردند که می‌توانند مقاومت ایران را سرکوب کرده و از بین ببرند. هزاران نفر را زندانی، سرکوب و تعقیب کردند. می‌خواستند از هرگونه اپوزیسیونی در برابر رژیم استبدادی ایران خلاص شوند. آن‌ها شکست خوردند 

آنها هیچ چیز نیاموختند. هیچ چیز نفهمیدند. تماماً اشتباه می‌کنند. رهبر مذهبی‌ این رژیم  مرده است. آن‌ها یک ضربه سنگین خوردند. آن‌ها فقط سپاه پاسدارانی را دارند که هیچ مشروعیتی ندارد. مردم از آن‌ها نفرت دارند. مردم ایران به خیابان‌ها آمدند و خشم و نفرتشان را نشان دادند

نمایش‌های رژیم را فراموش کنید. کسانی که کشور شما را مرعوب می‌کنند و تلاش می‌کنند بگویند مثلاً اپوزیسیون هستند، کار آن‌ها هم تمام است 

شما به زودی زود آزاد خواهید شد. ایران بار دیگر برخواهد خاست؛ به عنوان یک الگو برای همه جهان، الگوی آزادی و دموکراسی، با بهترین رهبر سیاسی که تا به حال در عمرم با او ملاقات کرده‌ام، یعنی خانم رجوی

لطفاً به اشتراک بگذارید:
TelegramXFacebookEmailPinterest

خبرهای مرتبط