مذاکرات وین شروع شد!

شروع مذاکرات وین! ـ ۱۰آذر۱۴۰۰


با از سرگیری مذاکرات در وین، دیپلمات‌های فرانسه، بریتانیا و آلمان موسوم به E3 به خبرنگاران گفتند که هنوز این موضوع را حل نکرده‌اند که با سانتریفوژهای پیشرفته‌ای که ایران برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌کند، چه باید کرد؟.


وال استریت ژورنال نوشت: دیپلمات‌های ارشد اروپایی روز سه‌شنبه هشدار دادند که اگر ایران اورانیوم غنی‌شده با درجه تسلیحات تولید کند، مذاکرات برای احیای مذاکرات هسته‌یی به‌طور جدی با خطر مواجه خواهد شد.


خبرگزاری آسوشیتدپرس در همین روز نوشت: رژیم ایران با شروع مذاکرات اتمی در وین درخواستهای ماکزیمالیستی می‌کند.
آسوشیتدپرس نوشت: رژیم ایران روز سه‌شنبه پس از تنها یک روز از آغاز مجدد مذاکرات در وین بر سر توافق هسته‌یی از هم گسیخته خود، لحن حداکثری به خود گرفت، که نشان می‌دهد هر چیزی که در دوره‌های قبلی دیپلماسی مورد بحث قرار گرفته است، قابل مذاکره مجدد است.


باقری در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، دور قبلی مذاکرات را تنها به‌عنوان یک «پیش نویس» معرفی کرد. او گفت: «پیش‌نویسها در معرض مذاکره هستند. بنابراین هیچ چیز توافق شده نیست مگر این‌که بر سرهمه چیز توافق شود». بر این اساس، همه مذاکراتی که در شش دور انجام شد، خلاصه شده و در معرض مذاکره است. این را همه طرف‌ها در جلسه امروز هم پذیرفتند».


این به‌طور مستقیم با اظهارات روز دوشنبه دیپلمات اتحادیه اروپا که رهبری مذاکرات را برعهده داشت، تناقض داشت.
انریکه مورا گفت: «هیات ایرانی نماینده یک دولت جدید در تهران با حساسیت‌های سیاسی قابل درک جدید است، اما آنها پذیرفته‌اند که کار انجام شده در شش دور اول مبنای خوبی برای پیشبرد کار ما است، بنابراین بازگشت به عقب بی‌فایده است».



مطالب مرتبط


در شهر کرد مردم خروشیدند: وای اگر ایل ما برنو بدست بگیرد!


رویترز: دیپلمات‌های ارشد اروپایی گفتند اگر ایران در مذاکرات جدیت خود را نشان ندهد، مشکلی ایجاد خواهد شد

لطفا به اشتراک بگذارید: