خبر تو خبر ـ داغترین خبرهای هفته در قالب طنز ـ  گیر کردن نظام در تله برجام

گیر کردن نظام در تله برجام ـ خبر تو خبر ـ داغترین خبرهای هفته در قالب طنز


نگاهی طنز به وضعیت نظام ولایت فقیه


از سرگیری مذاکرات وین با شرکت نمایندگان دولت رئیسی به‌سرعت برای مذاکره‌کنندگان مشخص کرد که این رژیم به‌دنبال خرید زمان و رسیدن به نقطهٔ بازگشت‌ناپذیر در دستیابی به بمب اتمی است. ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا در ۱۸آذر ۱۴۰۰ در این رابطه اعلام کرد:


«ما با صراحت گفته‌ایم که ایران نمی‌تواند بازی کند تا زمان به‌دست بیاورد و تشدید تنشهای هسته‌یی ایران و تحریکات آن هیچ اهرم فشاری در این مذاکرات به ایران نمی‌دهد».


وال استریت ژورنال نیز در همین روز در مقاله‌یی با تیتر «مسیر به‌سرعت کوتاه شوندهٔ ایران تا یک بمب» نوشت:


«قوانین شل و نرم برجام ۲۰۱۵ کار تهران در پیش بردن برنامه‌اش را تسهیل کرد... تیم بایدن باید آماده شود در صورت شکست مذاکرات، چگونه این کشور یاغی را از کسب بمب متوقف نماید»...


به تنگنا برخوردن مذاکرات وین و افزایش فضای بی‌اعتمادی بین طرفین، اکنون دو راه بیش‌تر در پیش پای این رژیم باقی نگذاشته است:


۱ـ تن‌دادن به مذاکره حول برجام پلاس و در ادامه، پذیرش برجام‌های موشکی و منطقه‌یی و حتی حقوق‌بشر که به‌گفته خامنه‌ای یعنی «تنزل بی‌پایان» (خرداد ۹۵).


۲ـ بیرون کشیدن از مذاکره و بازگشت «به قبل از دوره انعقاد برجام و عصر اوباما» یعنی رفتن پرونده به شورای امنیت، بازگشت کلیه تحریم‌های آن شورا و قرار گرفتن در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد و فعال شدن مکانیزم ماشه.


با در نظر گرفتن این دوراهی مرگبار، خامنه‌ای دیگر نمی‌تواند مانند قبل از تاکتیک وقت‌کشی سود ببرد. این در حکم بازی بی‌حاصل در تلهٔ اتمی است و نتایج سنگینی برای رژیم به بار می‌آورد. با این‌که هنوز مذاکره به‌طور کامل به بن‌بست نرسیده، زمزمه‌های استفاده از گزینهٔ نظامی به گوش می‌رسد.


تیک تاک ساعت، فاشیسم بمب طلب آخوندی را ناگزیر از سر فرود آوردن در برابر یکی از دو مسیر خواهد کرد.



مطالب مرتبط


خبر تو خبر ـ داغترین خبرهای هفته در قالب طنز ـ  قمپز تراپی عظمای طلسم شکسته


بازی در تلهٔ اتمی

لطفا به اشتراک بگذارید: