حکومت آخوندی دوربینهای مراقبتی آژانس را از کار انداخت ـ رافائل گروسی: این ضربه مهلکی است به هرگونه توافق اتمی

رافائل گروسی: این ضربه مهلکی است به هرگونه توافق اتمی ـ حکومت آخوندی دوربینهای مراقبتی آژانس را از کار انداخت ـ ۲۱خرداد۱۴۰۱
به گزارش آسوشیتدپرس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۱۹خرداد از خاموش شدن ۲۷دوربین در تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران خبر داد و ادامه این روند را ضربه‌ای مرگبار برای برجام توصیف کرد.
رافائل گروسی که در نشست خبری شرکت کرده بود در پاسخ به سؤالی اظهار داشت، اقدامات تازه رژیم ایران که به‌نظر می‌رسد واکنشی به قطعنامه جدید شورای حکام باشد باعث کاهش نظارت آژانس می‌شود و این امر مایه تأسف است.
رافائل گروسی در ادامه گفت: دوربین‌هایی که قرار است حذف شوند نه دو عدد، بلکه ۲۷دوربین است. با حذف این دوربین‌ها که در مکانهای مختلفی از ایران از جمله تهران و نطنز و اصفهان قرار دارند، چیزی حدود ۴۰دوربین متعلق به آژانس در ایران برای ضبط فعالیت‌های اتمی ایران باقی می‌ماند.
و اگر آژانس قادر نباشد با صحت و دقتی که همیشه کار می‌کند به نظارت ادامه دهد این روند می‌تواند ضربه‌ای مرگبار بر پیکر برجام باشد.
از این پیش‌تر، سازمان انرژی اتمی رژیم ایران روز ۱۸خرداد در اطلاعیه‌یی از قطع عامدانه دو دوربین فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک مرکز هسته‌یی رژیم ایران خبر داده بود.

مطالب مرتبط
بعد از اینکه خامنه‌ای آدرس سلطنت را داد: بچه شاه نیروهای برانداز را بخشی از مشکل خواند!
رافائل گروسی: رژیم ایران ۲۷دوربین آژانس را خاموش کرد این روند ضربه‌ای مرگبار برای برجام است
لطفا به اشتراک بگذارید: