شورای ملی مقاومت اعلام کرد: طرح شکایت در دادگاه ناحیه نیویورک علیه رئیسی به دلیل جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی ۱۳۶۷

طرح شکایت در دادگاه ناحیه نیویورک علیه رئیسی به دلیل جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی ۱۳۶۷ـ شورای ملی مقاومت اعلام کرد ـ ۵شهریور۱۴۰۱
هنگامی که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک بیاید ایرانیان قصد دارند از او با شکایتی به اتهام دست داشتن در قتل بیش از ۳۰۰۰۰نفر - اقدام کنند.

مصونیت دیپلماتیک به‌معنای مصونیت نیست». موکیزی در یک کنفرانس خبری پرجمعیت در واشنگتن برای ارائه یک شکایت فدرال علیه رئیسی به‌دلیل نقش او در اجرای «فتوای» - خمینی در سال۱۳۶۷ برای اعدام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی گفت، بیش از ۹۰درصد زندانیان وابسته به مجاهدین خلق بزرگترین سازمان مخالف دیکتاتوری مذهبی در تهران بودند. چند تن از اعضای خانواده قربانیان سال۱۳۶۷ در کنار موکیزی حضور داشتند.

موکیزی گفت: خانواده قربانیان رئیسی را به‌عنوان معاون دادستان رژیم ایران در سال۱۳۶۷ عضو کمیسیون مرگ بود متهم می‌کند که مسئول اعدام هزاران زندانی مجاهدین خلق در تهران و شهر کرج بود.

سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت در ایران در آمریکا گفت: «جنایات رئیسی مربوط به گذشته نیست. او به‌عنوان رئیس قوه قضاییه در جریان قیام نوامبر ۱۳۹۸ شخصاً بر قتل حداقل ۱۵۰۰ معترض که برای آزادی فریاد می‌زدند نظارت کرد.

مطالب مرتبط
یک مقام دولتی گفت: رویکرد اصلی برنامه‌های هفته دولت امیدآفرینی است
نیوزمکس - کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت در واشنگتن برای شکایت علیه رئیسی
لطفا به اشتراک بگذارید: