موشکاف ۲۰مهر۱۴۰۱ ـ می‌خوام بگم که بزن بزن که داری خوب می‌زنی

می‌خوام بگم که بزن بزن که داری خوب می‌زنی ـ موشکاف ۲۰مهر۱۴۰۱
یکی از کانونهای شورشی روز ۲۹شهریور در مشهد به همراه دوستانش یک گروه قیامی را سازماندهی و تشکیل می‌دهند. یکی از نفرات این گروه با تعدادی از جوانان قیامی دیگر در صحنه ارتباط برقرار کرده و آنها را هدایت می‌کرد. این گروه با ورقهای فلزی خیابان را می‌بندند و با مأموران درگیر شدند.

همین کانون در روز ۳۰شهریور برای شرکت در قیام با همدیگر اقدام کرده و به همراه خود کوکتل می‌برند و به‌رغم شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای رژیم، جلوی کلانتری احمد آباد را به آتش می‌کشند.

این گروه قیامی سپس به طرف ملک آباد مشهد می‌روند و مواجه می‌شوند با جوانانی که درگیرند ولی دستشان خالی است آنها ۵کوکتل را درست می‌کنند و روز ۳۱شهریور به شورشگران جوان می‌رسانند. آنها در هدایت شعارها نقش مهمی داشتند و شعارهایی که می‌دادند مردم همراهی می‌کردند.


امروز دانشگاه ما شلوغ بود و بچه‌ها شعار می‌دادند «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «این دیگه اعتراض نیست شروع انقلابه». رژیم از دانشگاه امام حسین لباس‌شخصی آورده بود که دانشجویان را بترساند. ولی بچه‌ها آن‌چنان خشمناک بودند که با جسارت به آنها حمله کردند و تعدادی از لباس شخصی‌ها را حسابی کتک زدند. واقعاً بچه‌ها گل کاشتند و از آنها نامه وزارت اطلاعات را که در جیبشان داشتند، برداشتند. یک دختر بسیجی هم همراهشان بود که از بچه‌ها عکس گرفته بود. دختران دانشجوی امیرکبیر امانش ندادند و او را گرفتند و تمام عکسها و فیلمهایش را پاک کردند و به او گفتند سریع از اینجا برو بیرون. سپس یک لباس‌شخصی وارد دانشگاه شد. بچه‌ها از او کارت خواستند. او چاقو کشید، ولی از ترسش فرار کرد.


مطالب مرتبط
موشکاف ۱۹مهر۱۴۰۱ ـ التماس اژه‌ای بعد از گسترش قیام سراسری
هر لحظه با قیام - گزارش کانون‌های شورشی از مشهد، تهران و شیراز - سازماندهی گروههای قیامی
لطفا به اشتراک بگذارید: