برای خدانور

برای خدانور
روز جمعه ۲۰آبان چهلمین روز پرکشیدن شهید راه آزادی خدانور لجه‌ای است که در جمعه خونین زاهدان که نمازگزاران بلوچ هدف رگبار گزمه‌های خامنه‌ای قرار گرفتند و بهای آزادی میهن از شر وجود آخوندهای حرامی را پرداختند پرکشید و در تاریخ این میهن غرق در خون، جاودانه شد.

خدا نور لجه‌ای یک روز پس از جمعه خونین زاهدان در منطقه شیرآباد به‌شدت مجروح شد. روز ۱۰مهر در بیمارستان تأمین اجتماعی زاهدان، قلب سرشار از مهرش از تپش ایستاد و با خون سرخش درخت آزادی ایران زمین را آبیاری کرد.

تصویر مادر خدانور که از نگاهش درد و رنج و صبر و امید می‌تراود، نگاهی که در چشمان مادران قیام جز صلابت و ایستادگی هیچ رنگ دیگری نمی‌پذیرد و آرامش نگاهشان قلب‌ها را به آرامش دعوت می‌کند و زنان و جوانان شورشی ایران‌زمین در دامان همین مادران پرورش یافته و جنگنده و بی‌باک در یک جنگ نابرابر به صحنه می‌زنند و دشمن زبون را وادار به فرار می‌کنند.

او می گوید خدانور برای خواهرانش جای پدر خانواده بود و برای خود او یک همدم. او از سختی درد نبودن پسرش می‌گوید و می‌خواهد که «برای هیچکس چنین دردی نیاید».

خدانور پیش‌تر در ۲۳تیرماه ۱۴۰۱ نیز توسط مأموران جانی خامنه‌ای دستگیر شده بود. یکی از فعالین بلوچ، در توئیترش با انتشار تصویری از یک شهروند بلوچ اهل شیرآباد زاهدان خبر داده که نیروی انتظامی این شهرستان در یک یورش؛ خدانور لجه‌ای فرزند عیسی را بدون حکم قضایی در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ دستگیر کرده و پس از شکنجه خدانور لجه‌ای، او را با دست و صورت خونین به میله پرچم حیاط اداره آگاهی بسته‌اند تا او را تحقیر کنند.

مطالب مرتبط
ما دچار هیجان و احساسات نمی‌شویم، بر اساس عدل و انصاف عمل می‌کنیم!
خدانور (لجه‌ای) ایران‌زمین کیست؟
لطفا به اشتراک بگذارید: