به امید واهی توقف قیام: خامنه‌ای دستور اعدام محسن شکاری را داد!

خامنه‌ای دستور اعدام محسن شکاری را داد! ـ به امید واهی توقف قیام ـ ۲۰آذر۱۴۰۱
پیام اعدام قهرمان شهید محسن شکاری
خط خامنه‌ای برای مهار و جمع کردن قیام را باید با شورش و آتش در هم شکست
سپاه پاسداران خامنه‌ای در جمعبندی وقایع روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶آذر به او گزارش کرده است تعداد کشته‌های اغتشاشگران در روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶آذر به نسبت ۲۴ و ۲۵ و ۲۶آبان به‌مراتب کمتر است. مهم‌تر این‌که «میزان اعتصاب و تجمعات حاکی از شکست پروژهٔ معاندین تاکنون است» و «نسبت به فراخوان گذشته معاندین در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان‌ماه حجم اعتصاب کاهش محسوس داشته و روند کاهشی حدود ۳۵درصدی استقبال از فراخوانها را نشان می‌دهد».

به همین خاطر رئیسی روز بعد از ۱۶آذر در رباط کریم ادعا کرد که رژیم یک بار دیگر «دشمن را ناکام» گذاشته و تأکید کرد «یک راه بیشتر ما نداریم، نه عقب‌نشینی و نه توقف و ایستایی، فقط پیشرفت»! جلاد می‌خواست به پاسداران و بسیجی‌ها چنین القا کند که اعدام محسن را که ساعاتی قبل انجام داده بود، تیر خلاص قیام بدانند. اما هیهات! و باز هم باید تأکید کرد که وضعیت و تعادل پیشین بازگشت‌ناپذیر است.

اما برای پیروزی باید خط خامنه‌ای را بی‌امان و به قدر توان در همه جا با شورش و آتش در هم شکست
هم‌چنان که ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور اعلام کرده است، خط قرمز رژیم «خشونت پرهیزی» جوانان شورشگر و نزدیک نشدن آنها به آتش و شورش است.

بسیاری در داخل رژیم گمان می‌کردند که خامنه‌ای این بار هم مانند آبان۹۸ به سرکوب حداکثری و کشتار بزرگ روی می‌آورد. اما هم‌چنان که کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران با انتشار ۱۰سند «خیلی محرمانه» از سرکردهٔ کل سپاه و سرکردهٔ سپاه در تهران بزرگ برملا کرد، خط کار خامنه‌ای سرکوب قیام با «حداقل هزینه» است تا وقتی «خلاف آن اقتضا کند».


مطالب مرتبط
خامنه‌ای خواهان اصلاح ساختار فرهنگی شد
مسعود رجوی - ۱۸ آذر ۱۴۰۱: پیام اعدام قهرمان شهید محسن شکاری - خط خامنه‌ای برای مهار و جمع کردن قیام را باید با شورش و آتش در هم شکست
لطفا به اشتراک بگذارید: