موشکاف ۶دی۱۴۰۱ ـ سقوط آسانسوری ارزش ریال

سقوط آسانسوری ارزش ریال ـ موشکاف ۶دی۱۴۰۱
با ادامهٔ سقوط آزاد ارزش پول کشور، قیمت دلار از ۴۱هزار تومان گذشت. آگاهان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که این روند ادامه خواهد داشت؛ چرا که نرخ ارز تابع مؤلفه‌های اقتصادی هم‌چون تورم، افزایش سرسام‌آور نقدینگی و چاپ بی‌وقفهٔ پول، فرار فزایندهٔ سرمایه به‌خارج، نابودی تولید و غیره است.

البته تا آنجا که به‌رئیسی جلاد و اعضای دولت او برمی‌گردد، آنها همهٔ این موارد را انکار و معکوس آن را ادعا می‌کنند. خود رئیسی از کاهش نرخ تورم، رونق اقتصادی، راه‌اندازی کارخانه‌ها و پروژه‌های تعطیل و راکد و از فراوانی همهٔ کالاها و مایحتاج مردم حرف می‌زند و خلاف این دعاوی را شایعات دشمنان و ضد انقلاب قلمداد می‌کند.

آخوند رئیسی در میدان دروغ و وقاحت تا آنجا می‌تازد که مرتب تکرار می‌کند: «دشمن از این پیشرفت عصبانی است، دشمنان نمی‌خواهند کشور ما در تولید، صنایع، کشاورزی و در تمام حوزه‌های علمی فناوری پیشرفت کند... قطار پیشرفت در حال حرکت است و دشمن می‌خواهد این قطار را متوقف کند» (سخنرانی در بیرجند ـ ۲۴آذر).

خبرگزاری سپاه پاسداران (۳آبان) هم همین مضمون را تکرار می‌کند که: «دشمن، ایران قوی و پیشرو در علم و فناوری را می‌بیند و به‌اغتشاش پناه می‌برد!».

این ادعاها واگویه حرفهای خامنه‌ای است که در هر سخنرانی از پیشرفتهای مشعشع نظام حرف می‌زند و گماشتگانش نیز تکرار می‌کنند که «سرعت پیشرفت علمی ما ۱۳برابر متوسط جهان است» «در نانوتکنولوژی، جزو اولین‌ها در دنیا هستیم». در قدرت موشکی و پهپادی قدرت چهارم یا پنجم جهان هستیم، اقتصاد ما رتبهٔ هجدهم جهان است و... قطار بی‌پایانی از دروغ که در همهٔ زمینه‌ها با سرعتی سرسام‌آور پیش می‌رود و به‌نظر می‌رسد هر قدر بحرانهای رژیم مرگبارتر می‌شود، سرعت این قطار هم شتاب بیشتری می‌گیرد.

مطالب مرتبط
موشکاف ۲۸آذر۱۴۰۱ ـ درد گسست حسابی عظما رو کلافه کرده
افزایش نرخ ارز؛ شاخص شکست پروژهٔ رئیسی
لطفا به اشتراک بگذارید: