خبر تو خبر ـ سالگرد انقلاب ضدسلطنتی و سوتی های رژیم

سالگرد انقلاب ضدسلطنتی و سوتی های رژیم ـ خبر تو خبر
نگاهی طنز به وضعیت نظام ولایت فقیه
شبها و روزهای غم‌انگیزی را سپری می‌کنیم. صدها شهید راه آزادی که در قیام شکوهمند چند ماه گذشته، به‌دست جنایتکاران خامنه‌ای به خاک و خون کشیده شده‌اند، بس نبود که سوگ از دست دادن و آسیب دیدن هموطنان آذری خود در خوی هم به آن اضافه شد. مردم ستم دیده خوی در سرمای طاقت‌فرسای این ایام با درد و رنج بسیاری مواجه هستند و نیازهای ابتدایی آنها برآورده نمی‌شود. اگر نبود همیاری مردم فداکاری که به کمک زلزله‌زدگان خوی شتافتند معلوم نبود رقم تلفات و آسیبهای جسمی و روحی چه میزان می‌گردید.

زلزله شناسان می‌گویند پوسته زمین در برخی از نواحی، گسیختگی دارد که به آن گسل می‌گویند. مهمترین عامل زمین‌لرزه‌ها، همین گسلها هستند. زمین‌لرزه‌ها در واقع در اثر آزاد شدن انرژیهای کرنشی زمین در نقاطی که پوسته ضعیف‌تر دارند، مانند صفحات گسلی به‌وقوع می‌پیوندد (پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی).

کارشناسان خطرناک‌ترین و بزرگترین گسل‌های ایران را نیز تعیین کرده‌اند. ریسک زلزله در ایران به‌ویژه در مورد ۱۰شهر مهم و اصلی ایران بالاست. میلیون‌ها نفر در شهرهایی مانند تهران با جمعیت ده میلیونی و بعد مشهد و تبریز و کرج و... سایر مناطقی که هر آن در معرض لرزش مرگ بار قرار دارند (فرادرس۱۳۹۹).

اما گسل‌های مرگ بار و خطرناک تری از شکافهای زمین وجود دارد که تا به‌حال جان هزاران هموطن تحت ستم را گرفته است. هزاران زندانی، میلیون‌ها بی‌خانمان و گرفتار در زیر خط فقر یا آواره و پناهنده به دیار غربت.


مطالب مرتبط
خبر تو خبر ـ کتلت پزون رئیسی سر قبر قاسم سلیمانی
گسیل به گسل‌های بنیان‌کن
لطفا به اشتراک بگذارید: