?⭕️ خودباختگی در برابر غرب روایت ابوالفضل حسن بیگی نماینده #اصولگرای مجلس از عکس‌ سلفی با موگرینی

?⭕️ خودباختگی در برابر غرب


روایت ابوالفضل حسن بیگی نماینده #اصولگرای مجلس از عکس‌ سلفی با موگرینی


?سوال: شما هم در آن جمع که با ایشان عکس یادگاری می‌گرفتند، حضور داشتید. نظرتان درباره بازتاب این رفتار چیست؟


جواب: همان طور که اطلاع دارید، در مراسم تحلیف مقامات و هیأت‌های حدود 100 کشور خارجی حضور داشتند ... در حاشیه این مراسم هم نمایندگان با برخی از میهمانان خارجی و از جمله خانم موگرینی دیدار و از آنها استقبال کردند.


?سوال: اما آنچه در عکس‌ها دیده می‌شود، قدری متفاوت از استقبال از ایشان است. بیشتر اشتیاق نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری در تصاویر دیده می‌شود.


جواب: نه این طور نبود. من خودم آنجا شاهد بودم یک نماینده به خانم #موگرینی گفت ما امیدواریم روزی هم شما شعار مرگ بر امریکا بدهید. نمایندگان در آن قسمت بیشتر درباره برجام با خانم موگرینی حرف می‌زدند و می‌خواستند پیام خود را به ایشان بدهند.


?سوال: چه پیامی؟ خب این پیام‌ها قطعاً در دیدارهای رسمی داده شده.


جواب: به هر حال آنجا بهتر بود خانم موگرینی بداند حرف همه ما یکی است. نمایندگان به ایشان گفتند ملت ایران قوی است و ما از اروپا انتظار داریم که به برجام پایبند بماند و وارد بازی دولت امریکا نشود. چند نماینده و از جمله خود من هم بلند گفتیم مرگ بر امریکا و درود بر اروپا.??


?سوال: واکنش خانم موگرینی چه بود؟


جواب: ایشان هم قدری صحبت کرد و تشکر کرد از نمایندگان و گفت که ما پایبند به برجام هستیم و تأکید کرد ایران کشور بزرگ و با عظمتی است. البته من قدری با ایشان فاصله داشتم و صف دوم بودم. اول از همان دور برخی صحبت‌ها رد و بدل شد و بعد خانم موگرینی جلو آمد و چند جمله‌‌ای باز بین ایشان و نمایندگان رد و بدل شد و آخر سر هم عکس یادگاری گرفتیم.


?سوال: صحبت‌هایی که می‌گویید، به زبان فارسی با ایشان مطرح شد؟


جواب: بله، نمایندگان به فارسی می‌گفتند.??


?سوال: خانم موگرینی مترجم داشت؟


جواب: نه. فقط آقای قشقاوی کنارش بود.


?سوال: خب چطور متوجه حرف‌های شما می‌شد؟?❓


جواب: آقای قشقاوی با ایشان صحبت می‌کرد و فکر کنم صحبت‌ها را منتقل می‌‌کرد. بعد از صحبت‌ها هم خانم موگرینی علامت شست که نشانه تأیید در فرهنگ اروپایی است، ?به نمایندگان نشان داد. کل ماجرا همین بود. اما یک عده گویا دوست دارند که عظمت آن مراسم را زیر سؤال ببرند


البته فقط رسانه‌ها نبودند. مثلاً آقای سلیمی، نماینده مجلس و عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفته‌ است شاید موضوع به این هیأت کشیده شود و این رفتار را نشان دهنده #خودباختگی در برابر غرب خوانده است.??


@Pake_shadie

لطفا به اشتراک بگذارید: