شرکت اتریشی روتکس به دلیل تحریمهای آمریکا فروش موتورهای پهباد به سپاه پاسداران را متوقف کرد

شرکت اتریشی روتکس به دلیل تحریمهای آمریکا فروش موتورهای پهباد به سپاه پاسداران را متوقف کرد


شرکت اتریشی «روتکس» به‌دلیل تحریمهای آمریکا



فروش موتور‌های پهپاد به سپاه پاسداران را متوقف کرد


شرکت اتریشی «روتکس (Rotax) فروشنده موتورهای پهپاد، اعلام کرد، در راستای پایبندی به‌ تحریمهای آمریکا، فروش موتورهای پهپاد به سپاه پاسداران را متوقف می‌کند.


وزیر خارجه آمریکا هشدار داده است هر شرکتی که با نهادهای تحریم شده رژیم ایران داد و ستد تجاری بکند از سوی آمریکا تحریم خواهد شد.


نهاد اف ای تی اف (FATF) اعلام کرد رژیم ایران را در فهرست سیاه خود نگه می‌دارد.


اما اف‌. ای‌. تی. اف (FATF)؟


اف‌. ای‌. تی. ‌اف (FATF) یک سازمان بین‌دولتی است که برای مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و تأمین و ترویج سلاحهای کشتار جمعی ایجاد شده است.


رژیم تاکنون ۳۸توصیه از ۴۱توصیه اف‌. ای‌. تی. ‌اف (FATF) را پذیرفته است. اما ۳دستور‌العمل را نمی‌پذیرد، اصلاح قانون پولشویی، اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و لایحه کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته (پالرمو)


در لیست سیاه اف‌. ای‌. تی. ‌اف (FATF) بودن بخودی خود تحریم رسمی به‌دنبال ندارد، اما به این معنی است که کشوری که در لیست سیاه است، به‌طور خودکار در معرض فشار شدید مالی قرار می‌گیرد، چون کسی حاضر به معامله با آن نخواهد بود.


کارشناسان نپذیرفتن اف‌. ای‌. تی. ‌اف (FATF) از سوی رژیم را به‌معنای بروز خطرات بسیار جدی و فراگیر، با سرعت فوق‌العاده زیاد می‌دانند و نپذیرفتن این موارد تأثیراتی دارد که تحریم‌های هسته‌یی گذشته پای آن به‌نظر شوخی می‌رسد (خبرگزاری اسپوتنیک - ۱۴ اوت ۲۰۱۸ (۲۳ مردادماه ۱۳۹۷)


پورفلاح مشاور عالی اتاق بازرگانی هم گفته بود اگر اف‌. ای‌. تی. ‌اف (FATF) عملیاتی نشود در آینده اگر تحریمهای آمریکا هم لغو شود، هیچ‌گونه جابه‌جایی مالی صورت نمی‌گیرد.


مطالب مرتبط


شرکت اتریشی «روتاکس» فروش موتور‌های پهپاد به سپاه را متوقف کرد- دریک نگاه-۶ آبان ۹۹


وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۱نهاد و ۶مهره دیگر رژیم آخوندی را به لیست تحریم‌های ضدتروریسم افزود


لطفا به اشتراک بگذارید: