مرگ دلخراش یک مادر و پسر و مسمومیت ۱۴۰ هموطن دیگر بر اثر گاز زغال در خوی

وضعیت فاجعه‌بار هموطنان زلزله‌زده در خوی

مرگ دلخراش یک مادر و پسر و مسمومیت ۱۴۰ هموطن دیگر بر اثر گاز زغال در چادر

روزنامه حکومتی اعتماد:

کشته‌ها در خوی هشت نفر بوده است.

نیروهای ضدشورش در فلکه هواشناسی با صورت‌های پوشیده و اسلحه به دست ایستاده‌اند.

با گذشت یک هفته از زلزله خوی، بحران نبودن سرپناه و غذا و وسائل گرمایشی ادامه دارد.

بر اثر نبود چادر و وسائل گرمایشی استاندارد دو تن از هموطنان در خوی جان باختند و ۱۴۰تن بر اثر گازگرفتگی در چادرها  مسموم شده‌اند.

در شرایطی که رژیم آخوندی از تأمین حداقلهای هموطنان زلزله‌زده خودداری می‌کند، مردم از مناطق مختلف کمکهای خود را ارسال می‌کنند:

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز یکشنبه با انتشار تصاویری به گوشه‌یی از خرابیهای زمین‌لرزه اعتراف کرد و نوشت: پس از زلزله ۵ و ۹ دهم ریشتری درخوی، مردم به‌دلیل خسارات وارده گسترده به خانه‌های مناطق شهری و روستایی و پس‌لرزه‌های فراوان که تا به امروز هم‌چنان ادامه دارد، در هوای زیر صفر منطقه در چادر زندگی می‌کنند.

روزنامه حکومتی اعتماد در شماره روز یکشنبه خود در گزارشی تکان‌دهنده اعتراف کرد: مردم اینجا می‌گویند اینجا مسوولی نیست. بوده‌اند. آمده‌اند. اما سرک کشیده و رفته‌اند. قول‌هایی داده‌اند و رفته‌اند پی کارشان. «نیروهای ضدشورش در فلکه هواشناسی با صورت‌های پوشیده و اسلحه به دست ایستاده‌اند».

این منبع حکومتی افزود: زلزله، بخش‌های زیادی از شهر را ویران کرده است. زلزله مثل رگبار آمده. انگار که مسلسل‌وار ترکش خورده و از بین رفته است. کشته‌ها هشت نفر بوده است. اما زخمی‌ها زیادتر بوده‌اند.

مردهای زیادی از فرط نومیدی گریه می‌کنند و زن‌ها، با چادرهای بسته شده به کمر، به دیوارهای فرو ریخته و اثاثیه‌های منزل محبوب خود دست می‌کشند. چون ارواحی سرگردان، در میان خرابه‌های خانه‌یی که درست تا یک هفته قبل، محل سکنی و آرامش‌شان بوده، راه می‌روند و زمین زیر پای‌شان، مکرر می‌لرزد.

لطفا به اشتراک بگذارید: