سناتور جولیو ترتزی ـ ایتالیا باید هم‌چون کنگرهٔ آمریکا از یک ایران آزاد حمایت کند

​​​​​​​سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون سیاستهای اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا و وزیر خارجه پیشین این کشور در مقاله‌یی در روزنامه «ایل فورمیکه» چاپ ایتالیا می‌نویسد:

در مواجهه با خشونت و جنایات مداوم رژیم ایران علیه زنان و مردانی که از سپتامبر سال گذشته در تهران و سراسر کشور تظاهرات کرده‌اند، مجلس نمایندگان آمریکا در ۸فوریه گام مهمی در کمک به حفظ مبارزه برای آزادی در ایران برداشت. در واقع ۱۶۵نماینده کنگره قطعنامه‌ای دو حزبی که ابتدا توسط نماینده تام مک کلینتاک برای یک ایران آزاد، دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت امضا شد، را ارائه دادند. در متن این قطعنامه یک حمایت صریح و روشن از برنامه ده ماده‌ای شورای ملی مقاومت ایران گنجانده شده که هدف آن تحقق یک جمهوری دمکراتیک و غیراتمی در ایران است.

این قطعنامه ضمن محکوم کردن ظلم رژیم علیه مردم ایران از طریق اقدامات تروریستی آشکار، نه تنها در ایران، بلکه در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن، تصریح می‌کند که ریشه‌های قیامهای امروزی نتیجه چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری آخوندهاست. مقاومتی که عمدتاً توسط زنانی رهبری می‌شود که متحمل شکنجه، خشونت جنسی، زندان و قتل شده‌اند.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران که مقیم پاریس است، در کنفرانسی که در واشنگتن برگزار شد، در تشریح این قطعنامه برای مطبوعات گفت: «اطمینان دارم که این انقلاب پیروز خواهد شد، زیرا مردم ایران مصمم به پایان دادن به این رژیم هستند و حاضرند بهای آن را هم بپردازند».

این قطعنامه «از سازمانهای دولتی ذی‌صلاح آمریکا می‌خواهد با متحدان اروپایی همکاری کرده» و رژیم ایران را «مسئول نقض امتیازات نمایندگیهای دیپلماتیک خود» بدانند و از دولتها بخواهند که فعالیت‌های مخرب نمایندگی‌های رژیم ایران در کشورشان را خنثی کنند، این نمایندگیها را ببندند و نمایندگان این رژیم را از کشورشان اخراج کنند. هم‌چنین از دولت آمریکا می‌خواهد که «در هر گونه تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌های غیرقانونی در سال۱۳۶۷» که هزاران زندانی سیاسی در ایران قتل‌عام شدند، و عمده آنها اعضای اصلی جنبش مجاهدین خلق بودند، شرکت کند.

موضوع اساسی دیگری که در این قطعنامه مطرح شده، قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی در کشورهای اروپایی است. در ایتالیا، این موضوع اکنون توسط سنا در حال بررسی است و من در ۱۱ژانویه به همراه همکارانم (آندره آ دی پریامو، دومنیکو ما ترا، روبرتو منیا، استر میلی و مارکو اسکوریا آنرا ارائه کردم.

شهروندان ایرانی که آرزوی آزادی و دموکراسی را دارند، نباید از همه حمایتهای سیاسی و نهادی محروم شوند. زیرا آینده ایران سرشار از آزادی و حقوق‌بشر جهانی خواهد بود. لذا لازم است به حمایت از شهروندان ایرانی دیروز، امروز و فردا با هر ابزار ممکن دمکراتیک ادامه دهیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: