بیانیهٔ سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر در محکومیت ریاست رژیم اعدام و قتل‌عام بر مجمع اجتماعی این شورا

ما قاطعانه از نشستن گفتگو یا شرکت در هر بحثی

درباره حقوق‌بشر به ریاست رژیم ایران خودداری می‌کنیم

من و تیم من در مجمع اجتماعی امروز شرکت نمی‌کنیم

 

میشل تیلور

هر بحثی که توسط نمایندگان رژیمی هدایت شود که

به‌طور مستمر و بدون مجازات حقوق‌بشر مردم ایران را نقض می‌کند

نه تنها بی‌نتیجه است بلکه توهین به آرمانهای مشترک ما است

میشل تیلور، سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر با صدور بیانیه‌یی در محکومیت ریاست رژیم اعدام و قتل‌عام بر مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر، تأکید کرد: غیر قابل‌قبول است که ریاست یک نهاد مرتبط با ترویج و حمایت از حقوق‌بشر برعهده نماینده‌یی از حکومتی مانند رژیم ایران باشد که در نقض مداوم و آشکار حقوق‌بشر دست دارد. ما قاطعانه از نشستن، گفتگو یا شرکت در هر بحثی درباره حقوق‌بشر به ریاست رژیم ایران خودداری می‌کنیم».

سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر می‌افزاید: «ما در کنار بسیاری از اعضای شورای حقوق‌بشر، نسبت به سرکوب مداوم رژیم ایران علیه مردم، از جمله از طریق استفاده از فن‌آوری که موضوع اصلی مجمع امروز درباره حقوق‌بشر است، عمیقاً نگران هستیم. در یک هفته گذشته، جهان تنها شاهد آخرین نمونه از خشونتی بود که زنان و دختران از سوی حکومت ایران با آن مواجه می‌شوند، زمانی که بنا به گزارشها آرمیتا گراوند، یک دختر ۱۶ساله در متروی تهران مورد تعرض قرار گرفت جان خود را از دست داد. این در کنار خاطره دلخراش مرگ «ژینا» امینی در بازداشت پلیس و بسیاری دیگر از داستانهای آزار و اذیت، بدرفتاری و مرگ به‌دست این رژیم، تصویری تلخ از خشونت حکومتی را ترسیم می‌کند که یک واقعیت روزمره برای مردم ایران، به‌ویژه زنان و دختران است. سابقه حکومت تهران مملو از سرکوب و نقض مداوم حقوق‌بشر است. این توهین به وجدان جمعی جامعه جهانی است که مقامات رژیم ایران هر گونه نقش رهبری را در سازمان ملل، به‌ویژه در امور مربوط به حقوق‌بشر، ایفا کنند.

در حالی که من و تیم من در مجمع اجتماعی امروز شرکت نخواهیم کرد، ایالات متحده در شورای حقوق‌بشر و همراه با پایگاه وسیعی از شرکای خود کار کرده تا رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار دهد».

در پایان بیانیهٔ میشل تیلور، تأکید شده است: «هر بحثی که توسط نمایندگان رژیمی هدایت شود که به‌طور مستمر و بدون مجازات حقوق‌بشر شهروندان را نقض می‌کند، نه تنها بی‌نتیجه است، بلکه توهین به آرمانهای مشترک ما است. مجمع اجتماعی امروز هیچ نتیجه‌یی برای حقوق‌بشر مردم ایران یا هیچ جای دیگر در جهان نخواهد داشت».

لطفا به اشتراک بگذارید: