کنفرانس مطبوعاتی در ژنو - محکومیت جهانی ریاست نماینده فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر

کنفرانس مطبوعاتی در ژنو

محکومیت جهانی ریاست نماینده فاشیسم دینی حاکم بر ایران

بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر

اعلام بیانیه بیش از ۱۸۰ سازمان غیردولتی و شخصیتها و قضات برجسته

و برندگان جایزه نوبل در محکومیت ریاست رژیم قتل‌عام

بر مجمع عمومی شورای حقوق بشر

همزمان با برگزاری اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر و در اعتراض به ریاست نماینده فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو توسط مقاومت ایران برگزار شد.

در این کنفرانس بیانیه بیش از ۱۸۰ تن از شخصیت‌های حقوق بشری، قضات برجسته و برندگان جایزه نوبل خطاب به ملل متحد مبنی بر محکومیت ریاست نمایندهٔ رژیم بر جلسهٔ دو روزهٔ مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر ملل متحد در ژنو اعلام شد.

طاهر بومدرا نماینده پیشین دبیرکل ملل متحد درباره اشرف در عراق در سخنان خود گفت: ریاست رژیمی که خود برجسته‌ترین ناقض حقوق‌بشر است بر یک نهاد حقوق‌بشری ملل متحد به سخره گرفتن ملل متحد و اصول شناخته شده بین‌المللی است.

طاهر بومدرا در قسمتی از سخنانش گفت قتل‌عام ۶۷ مشمول مرور زمان نمی‌شود پرونده این جنایت تا روشن شدن آن و رسیدگی به جنایات رژیم هیچگاه بسته نمی‌شود.

بهزاد نظیری نماینده ساکنان اشرف در سازمانهای بین‌المللی نیز گفت: در روزی نماینده فاشیسم دینی حاکم بر ایران ریاست یک نهاد حقوق‌بشری را در ژنو عهده‌دار شده، که دبیرکل ملل متحد اعلام کرده است، اعدامها در ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۳۰درصد بیشتر شده است، البته واقعیت حتی از این هم بیشتر است.

ریاست نماینده رژیم بر این اجلاس دو روزه نتیجه‌ای جز جری‌تر شدن رژیم در اعدام و کشتار در داخل و جنگ‌افروزی و تروریسم در خارج ندارد

صفورا سدیدی طی سخنانی گفت: ما خانواده‌های شهیدان از آلوده شدن نهادهای حقوق‌بشری ملل متحد به نماینده رژیم ایران خشمگین هستیم. این رژیمی است که ۴۴ سال است در ایران جنایت می‌کند، ۱۲۰هزار زندانی سیاسی را اعدام کرده است.

اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر صبح امروز در ژنو بر گزارش شد در این جلسه که با ریاست نماینده رژیم اعدام و قتل‌عام برپا شد نماینده بسیاری از کشورها از شرکت در آن خودداری کردند و عموماً نمایندگان کشورهای حامی و هم‌سو با رژیم در آن شرکت داشتند.

در این جلسه که به بحث درباره تکنولوژی و ربط آن با حقوق‌بشر از جمله دسترسی به آب و واکسیناسیون اختصاص داشت شماری از سخنرانان در بخش عمومی رژیم آخوندی را مورد حمله قرار دادند.

آنتونیو استانگو نماینده فدراسیون ایتالیایی برای حقوق‌بشر در سخنرانی خود گفت با تشکر، مایلم در ابتدا بگویم تکنولوژی جدید ابزار بسیار خوبی در خدمت حقوق‌بشر، دموکراسی و آزادیهای پایه ای و پیشرفت هستند. اما مانعی که در این مسیر وجود دارد، همانا سرکوب خشونت‌بار توسط رژیمهای دیکتاتوری هستند، از جمله محدود کردن دسترسی به اینترنت و زیر پا گذاشتن آزادی بیان و آزادی اجتماعات. آنها تکنولوژی را برای محدود کردن هر چه بیشتر آزادیها بکار میگیرند. رژیم ایران نمونه  ویژه ای از نقض حقوق‌بشر در تمامی این زمینه هاست. فکر نمیکنم چنین چیزی در جهان امروز قابل‌قبول باشد. در بخشی از جهان مردم آزاد باشند و در بخشی از دیگر دیکتاتورها حقوق‌بشر، حکومت قانون و قوانین دموکراتیک را زیر پا بگذارند. بنابراین من قویاً معتقدم بهترین راه استفاده از تکنولوژی و علم باید با دسترسی آزادانه و کامل مردم به منابع اطلاعات و آزادی بیان همراه باشد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: